Da li su vam oblici prototipa sa fotografije poznati? Volkswagen-Porsche Tapiro je tokom godina bio inspiracija za mnoge modele
Tapiro, predstavljen 1970. godine, bio je „muza“ za automobile poput Maserati Boomeranga i Lotus Esprita, iako su mnogi pri pogledu na prototip pomislili na DeLorean DMC-12, mitskog protagonista sage „Povratak u budućnost“. Ali kako je ovaj Volkswagen postao toliko značajan? Evo njegove priče.
Krajem šezdesetih Porsche se obratio Italdesignu, koji su samo dve godine ranije osnovali Đorđeto Đuđaro i Aldo Mantovani, kako bi razvili prototip zasnovan na tehnici Porschea 914. Želja Nemaca bila je da se razvije automobil koji bi zadržao karakteristike modela iz tog perioda, kao što su bokser motor smešten u sredini zadnjeg dela i zadnji pogon.
Iako se oslanja na osnovu modela 914, dizajneri su se inspirisali linijama De Tomaso Manguste. Osim promenjenog stajlinga, šasija je potpuno redizajnirana: dužina je povećana za 8 cm i sada iznosi 4,06 metara, dok je širina povećana za 10 cm na 1,76 metara.
Visina je smanjena na samo 1,11 metar, što dodatno naglašava sportsku siluetu vozila. Posebnost ovog Porschea su četvoro vrata na krilima, od kojih dva omogućavaju pristup zadnjem prtljažniku. Upotreba pleksiglasa, koji prekriva i gornji deo prednjih i zadnjih vrata, daje dizajnu avangardni izgled.
Tapiro je predstavljen na Sajmu automobila u Torinu 1970. godine, na kojem je navodno VW otkrio Đuđarovu umetnost za sebe. Ostalo je istorija: Passat, Scirocco, Golf.
Motor Porschea Tapiro ostaje veran tradiciji marke iz Štutgarta. Za razliku od modela 914, koji pokreće četvorocilindarski motor zapremine 1,7 litara, Tapiro je opremljen šestocilindarskim bokser motorom od 2,4 litra, koji razvija 220 KS pri 7.800 obrtaja u minuti. Zahvaljujući tome, automobil dostiže maksimalnu brzinu od 245 km/h, uz pomoć petostepenog manuelnog menjača.
Nakon predstavljanja u Torinu, Porsche je 1971. godine izložen u Sjedinjenim Državama na petoj godišnjoj izložbi uvozne automobilske i sportske industrije u Los Anđelesu. Godine 1972. jedini postojeći primerak kupio je španski industrijalac, ali je nekoliko meseci kasnije automobil prešao u vlasništvo argentinskog kompozitora Valda de los Riosa.
Tokom vožnje ka Madridu, automobil se zapalio, pri čemu je zadnji deo ozbiljno oštećen, dok je prednji deo ostao gotovo netaknut. Nakon kompozitorove smrti 1977. godine, automobil je oko dvadeset godina stajao u jednoj šupi dok ga kolekcionar nije ponovo otkrio.
Posle tog otkrića, Italdesign je Tapiro konačno spasao i izložio u svom muzeju u Monkalijeriju. Ostavljen je u stanju u kojem je pronađen. Iako je restauracija bila razmatrana, Đuđaro je odlučio da ga ostavi kao svedočanstvo jedne epohe i hrabrosti.
magazinauto.com