Volkswagen je zatvorio proizvodnju VR6 u Evropi pre desetak godima, ali proizvodnja se nastavila u drugim delovima svijeta.
Poslednji automobil prodat u SAD sa tim motorom bio je Atlas iz 2023. godine, a VW je nastavio da pravi VR6 u Kini i da ga ugrađuje u modele Talagon i Audi Q6. Sada je, međutim, i sa tim gotovo.
Portparol VW-a Andreas Šlajt javio se na LinkedInu kako bi podelio tu vest, a poslednji motor VR-6 sastavljen je 12. decembra.
Motor se proizvodio gotovo 34 godine, a premijerno je prikazan na sajmu automobila u Ženevi 1991. u trećoj generaciji Golfa (2,.8-litraš, 174 KS). Od tada je sklopljeno gotovo 1,87 miliona motora.
VR6 je pokretao Corrado, Beetle, Passat, Vento/Boru/Jettu, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC i Sharan, a koristio se i u mnogim modelima VW-ove grupe, kao što su Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra i Škoda Superb.
Ugrađivali su ga i drugi proizvođači (Ford Galaxy, Mercedes Vito), a poslužio je kao osnova za W12 motor, koji je donedavno koristio Bentley, ali i za za W8 iz Passata i Bugattijev W16.
VR6 je prežive ovako dugo jer je bio u pitanju mali ali “živahan” motor, pogodan za vozila sa prednjim pogonom iz manjih segmenata. Uz poboljašnje tehnologije i materijala, zamenio ga je 2,0-litarski četverocilindrični turbo motor.
U odnosu na klasične V6, motore VR6 je kompaktan, zahvaljujući užem uglu od 10,5 do 15 stepeni između dva reda cilindara, za razliku od tradicionalnih V6 uglova koji se kreću od 45 do 90 stepeni.
B92.