Ove fotografije su redkaciji AutoReviewa poslali njihovi čitaoci. Automobil Lada Iskra trenutno ne prolaze samo kroz testove na putevima, već i kroz homologacione sudare: snimci oštećenih automobila na kamionu napravljeni su blizu Dmitrovskog poligona. To je dobar povod da se govori o tome u kojoj je fazi pripremljenosti Iskra i kada se može očekivati njen tržišni debi.
Prvu demonstracionu Ladu Iskru predstavio je AvtoVAZ još leti, i tada su detaljno izložene informacije o automobilu i celokupnom projektu. Međutim, taj primerak je još uvek koristio nekoliko komponenti i rešenja preuzetih od platformskih modela Renaulta. Finalna verzija će imati nekoliko razlika: na primer, pojaviće se drugačiji multimedijalni sistem, a promeniće se i raspored mlaznica za pranje stakla. Tehničke promene neće biti. Sa aspekta pasivne sigurnosti, očekuju se četiri zvezdice ARCAP, kao što je to slučaj sa modelom Vesta.
Proizvodnja Iskre je gotovo spremna: obavljaće se u Toljatiju na istoj liniji kao i za Grantu, a zavarivački kompleks je unapređen još početkom 2022. godine, pre nego što je Renault napustio fabriku, jer je prema početnom planu pokretanje proizvodnje Iskre bilo predviđeno za leto te iste godine. Sada sa proizvodne trake izlazi tri do pet predserijskih vozila dnevno, koja se šalju na testiranja i homologaciju. Početak serijske proizvodnje zakazan je za mart 2025. godine, a zvanična premijera celokupne porodice automobila biće održana nešto ranije.
Prema preliminarnim informacijama, na tržište će istovremeno izaći sve tri planirane modifikacije Iskre: sedan, karavan i povišeni krosover-karavan. Početno će proizvodnja biti podeljena između njih u odnosu 50/25/25. Automobili bi na tržištu trebalo da se pojave do kraja prvog polugodišta. Još je prerano govoriti o cenama, ali osnovna verzija Iskre će sigurno biti skuplja od 10 hiljada evra.
AutoRepublika
Izvor: AutoReview