Fabrika Audija u Briselu (Belgija) je pred zatvaranjem, pregovori radnika i menadžmenta su propali. Pogođeno je 3.000 radnih mjesta, proizvodnja će se završiti početkom 2025. godine.
Kako prenose njemački mediji, spor oko socijalnog plana je eskalirao, pozicije između poslodavaca i predstavnika zaposlenih su zaoštrene i dogovor očigledno više nije moguć.
“Audi je bio spreman na kompromis do kraja. Nažalost, socijalni partneri su odbili našu posljednju, čak i poboljšanu ponudu. Zato se sada spremamo da sa ponudom direktno pristupimo zaposlenima”, objašnjava direktor proizvodnje Audija Gerd Voker.
Kako je saopšteno iz kompanije, šesti i posljednji pregovori su propali u srijedu. Portparolka Audija govorila je medijima o odbijanju socijalnih partnera: “Duboko žalimo zbog ovog koraka. Audi ostaje pri svojoj odgovornosti i, sa stanovišta proizvođača, nudi ‘veoma fer ponudu'“.
Iz firme objašnjavaju kako ovo zapravo izgleda: Pored zakonske naknade za otkaz, filijala nudi sopstveni, dobrovoljni bonus kompanije, koji zavisi od dužine radnog staža pojedinca. Sve u svemu, Audi je spreman da isplati duplo veću otpremninu nego što je propisano zakonom.
Audi nudi unosne otpremnine – predstavnici zaposlenih to odbijaju
Postoji i primjer kako Audijeva ponuda funkcioniše: Zaposleni sa oko 17 godina radnog staža u Audiju dobija bruto otpremninu između 125.000 i 190.000 evra u zavisnosti od pozicije. Ponudu bi, kako navode u Audiju, zaokružila pomoć u pronalaženju posla. Za predstavnike belgijskih zaposlenih ova ponuda je stoga bila neadekvatna.
Audi će prekinuti proizvodnju vozila u fabrici krajem marta
Fabrici u belgijskoj prijestonici prijeti zatvaranje nakon što je potraga za investitorom propala i nije pronađena alternativa unutar Folksvagen grupe. Pregovore o socijalnom planu pratili su i protesti i nemiri.
Sredinom novembra srušila se i posljednja nada da će investitor nastaviti da upravlja fabrikom Audija u Briselu.
Ovo označava kraj jedne ere u Belgiji koja je počela prije 75 godina: 7. aprila 1949. prvo vozilo sišlo je sa proizvodne trake u Briselu. Prije nego što ga je preuzeo Audi AG 2007. godine, lokacija je pripadala matičnoj kompaniji Folksvagen od 1970. godine i tu je napravljeno nekoliko popularnih serija modela, kao što su Golf, Polo, Audi A1 i Audi A3.
Audi će 2024. biti u krizi zbog visokih troškova proizvodnje i pada prodaje, posebno električnih automobila kao što je Folksvagen, i pregovara sa opštim radničkim savjetom u Ingolštatu o tome kako da izbjegne operativna otpuštanja u Njemačkoj.
Foto: ET Auto
Izvor: Glas Srpske