Većinu života slušamo da su pronalaženje dobrog posla i partnera veoma važne (a možda čak i najvažnije) stvari u životu, ali izgleda da nije tako za sve, prema istraživanju u kome su ispitane najveće želje i prioriteti savremenih žena. Bez obzira na generacije, veliki broj žena veruje da je jedna stvar vrednija od svih.
Emotivne veze, putovanja i zarada – ništa od toga nije toliko važno kao učenje o sopstvenom telu za žene. U anketi je ispitano oko 2.000 žena, koje su bile ravnomerno podeljene po generacijama, a svaka od ispitanica je morala da odredi koje su joj od ponuđenih tema postale najvažnije u životu tokom poslednjih pet godina.
Učenje o svom telu i temama o ženskom zdravlju (59 odsto), kao i razvijanje samopouzdanja (58 odsto), bile su dve najvažnije oblasti kojima se žene posvećuju u svojim životima.
Istraživanje je pokazalo da su ove dve kategorije bile na visokom nivou, što dokazuje koliko je zdravlje i samopouzanje važno za žene. Međutim, uprkos tome koliko žene veruju da je važno da se osećaju dobro u svom telu ili da ne bi ništa menjale što se tiče izgleda, samo 14 odsto je reklo da su “izuzetno samouverene”, dok je 55 odsto ispitanih žena reklo da se osećaju “veoma” (18 odsto) ili “donekle” (36 odsto) samouvereno.
Istraživanje se bavilo ne samo samopouzdanjem žena, već i trudom (ili njegovim nedostatkom) koji je potreban ženama da prihvate svoju ženstvenost.
Rezultati su otkrili da su mlađe generacije morale da ulože više napora da bi prihvatile svoju ženstvenost – 25 odsto ispitanih žena iz generacije Zed i 21 odsto milenijalaca je reklo da su se trudile da ulože veoma svestan i intenzivan napor, u poređenju sa 18 odsto generacije Iks i samo 9 odsto bejbi bumera koje su ulagale trud.
Pet najvažnijih stvari u životima žena u proteklih pet godina su:
- Učenje o svom telu i temama vezano za žensko zdravlje – 59 odsto
- Biti samouveren i zadovoljan svojim telom – 58 odsto
- Zarađivati mnogo novca – 48 odsto
- Imati stabilnu emotivne vezu – 40 odsto
- Odlazak u avanture – 40 odsto
“Današnje žene daju prioritet nečemu zaista transformativnom: Razumevanju i prihvatanju stanja sopstvenog tela”, rekla je Dunja Kokotović, brend menadžer kompanije “Intimina”.
“Rezultati ankete su jasni- samopouzdanje i zadovoljstvo sopstvenim telom u ženskom životu se vrednuju više od tradicionalnih životnih prekretnica, kao što su putovanja ili finansijski uspeh.”
Dodaje da put do tog samopouzdanja ipak može biti izazovan, posebno za mlađe generacije koje su morale da prevaziđu određene novije pritiske od strane društva kada je u pitanju izgled i ženstvenost. Ova promena, viđena u svim uzrastima, naglašava kulturnu promenu gde su samosvest i osnaživanje ključni kod žena, što pokazuje da pravi uspeh počinje ljubavlju prema sebi i dobrim zdravljem, prenosi “Njujork post”.
S druge strane, kada su upitane da li su ponosne što su žene, 89 odsto je odgovorilo potvrdno. Učesnice različitog uzrasta su se takođe složile da žene imaju više prepreka u životu koje treba da prevaziđu nego muškarci (ukupno 61 odsto). Ovo uključuje društvene pritiske i nedostižne standarde vezane za izgled (58 odsto), kao i nejednakosti na radnom mestu (58 odsto) i predrasude o njihovim ličnostima i ulogama u društvu (43 odsto).
Istakunti su sport (39 odsto) i javna bezbednost (39 odsto) kao još dve oblasti u kojima su žene u nepovoljnijem položaju od muškaraca, a 55 odsto ispitanih žena veruje da su nepravde koje žene moraju da prevaziđu ili ostale iste (30 odsto) ili su se pogoršale (25 odsto) u poslednjih pet godina.
“Moramo imati više otvorenih razgovora o zdravlju žena, razbijati stigme i zagovarati samopouzdanje na svakom koraku. Nudeći obrazovanje, podršku i poštovanje, možemo ukloniti ograničenja koja sputavaju žene. To nije samo žensko pitanje – to je kolektivna odgovornost. Kada slavimo i zalažemo se za osnaživanje žena, postavljamo temelje za pravedniju budućnost za sve,” kaže Kokotović.
RTbalkan.