Novi model brenda DS biće dostupan isključivo sa električnim motorima, u varijantama sa prednjim i pogonom na sve točkove.
Luksuz se susreće sa elektrifikacijom. Francuska luksuzna marka DS Automobiles, koja posluje u okviru Stellantisa, predstavila je DS N°8, potpuno električni krosover koji najavljuje novi pravac za brend.
Ovaj vodeći model francuskog proizvođača takođe predstavlja prvi serijski automobil marke DS koji koristi Stellantisovu STLA Medium mehaničku osnovu.
Aerodinamičan dizajn i inspiracija konceptima
Spoljašnji dizajn DS N°8 oslanja se na koncept DS Aero Sport Lounge predstavljen 2020. godine, sa posebnim fokusom na aerodinamiku.
Linija krova je elegantna, dok je karoserija optimizovana za postizanje koeficijenta otpora vazduha od samo 0,24 cd, što poboljšava efikasnost i produžava domet.
Napred se ističe potpuno zatvorena maska sa osvetljenom pozadinom i DS logotipom.
Tanki DS Pixel Vision farovi upareni su sa atipičnim dnevnim svetlima (DRL) koja podsećaju na Peugeot dizajn.
Sličan oblik ponavlja se na zadnjim svetlima, stvarajući novi svetlosni potpis za brend.
Posebnu pažnju privlače strmo zakošeni C stubovi koji vode ka integrisanom zadnjem spojleru.
Dvobojna spoljašnost, sa gornjim delom u crnoj farbi, naglašava linije karoserije.
Među detaljima koji se ističu su 21-inčni točkovi, koji krase bogatije opremljene verzije automobila, ravne kvake na vratima i amblem N°8 na zadnjim vratima.
Luksuzna unutrašnjost
Kabina DS N°8 prati premijum estetiku koja pozicionira DS Automobiles kao luksuzni segment kompanije Stellantis.
Digitalni instrument klaster od 10,25 inča smešten je iza volana, dok se u središtu komandne table nalazi široki 16-inčni ekran infotejnment sistema.
“Lebdeća” centralna konzola sa pozadinskim osvetljenjem inspirisanim zvezdama i kristalnim prekidačima podseća na konceptno vozilo.
Ambijentalno osvetljenje naglašava umetke na instrument tabli koji neprimetno prelaze u panele vrata.
Zvuk je na vrhunskom nivou zahvaljujući Electra 3D audio sistemu sa 14 zvučnika kompanije Focal, integrisanih u perforirane aluminijumske elemente.
Prednja sedišta nude masažu, hlađenje i grejanje, uključujući i grejače za vrat, dok putnici pozadi imaju obilje prostora i takođe mogu da uživaju u grejanim i hlađenim sedištima.
Električna ekskluzivnost i STLA platforma
DS N°8 koristi STLA Medium platformu, koju deli sa modelima Peugeot 3008/5008, Opel Grandland i nadolazećim Citroen C5 Aircross.
Međutim, za razliku od ovih modela, DS N°8 će biti dostupan isključivo sa električnim pogonskim sklopovima.
Verzije sa prednjim pogonom imaju jedan elektromotor od 230 KS (169 kW) ili 245 KS (180 kW), uz dodatnih 30 KS (22 kW) zahvaljujući funkciji privremenog pojačanja snage.
Najsnažniji model sa pogonom na sva četiri točka ima dva elektromotora ukupne snage od 350 KS (257 kW), odnosno do 375 KS (276 kW) sa aktiviranim pojačanjem, što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,4 sekunde.
Maksimalna brzina, bez obzira na verziju, ograničena je na 190 km/h.
Opcije baterija uključuju jedinice kapaciteta 74 kWh i 97,2 kWh, koje pružaju domet do 572 km i 750 km.
Model sa pogonom na sva 4 točka ima maksimalni domet od 686 km.
Baterije podržavaju brzo punjenje do 200 kW, pri čemu se od 20% do 80% kapaciteta napuni za samo 27 minuta.
DS N°8 će se naći u prodajnim salonima od sredine 2025, dok će cene biti objavljene kako se bude bližilo lansiranje na tržište.
Proizvođač ističe da ovaj model predstavlja budućnost luksuznih električnih vozila, kombinujući inovativne tehnologije i prepoznatljiv francuski dizajn.
B92.