General Motors je saopštio da će prekinuti razvoj robotaksija u svojoj ćerki kompaniji Cruise, koja gubi novac, što je udar na ambicije najvećeg američkog proizvođača automobila.
Automobilska kompanija sa sedištem u Detroitu rekla je da više neće finansirati rad na samovozeći robotaksi „s obzirom na značajno vreme i resurse koji bi bili potrebni za povećanje poslovanja, zajedno sa sve konkurentnijim tržištem robotaksija”, piše Reuters.
Ovaj proizvođač automobila je uložio više od 10 milijardi dolara u Cruise od 2016. godine. Cruise će biti pripojen poslovnoj jedinic koja radi na tehnologiji pomoći vozaču, a nije objavljeno da li će doći do otpuštanja.
Ovaj potez dolazi nakon što je GM smanjio planove za električna vozila, prodao svoj udeo u jednoj od svojih fabrika baterija u zajedničkom ulaganju i restrukturirao svoje poslovanje u Kini, ostavljajući kompaniju više fokusiranom na profitabilan posao proizvodnje kamioneta na benzin i druga velika vozila.
Akcije GM-a porasle su za 3,2 odsto u produženom trgovanju u utorak.
Godine 2023., izvršna direktorka GM-a Meri Bara (Mary Barra) rekla je da bi Cruise mogao da generiše 50 milijardi dolara godišnjeg prihoda do 2030. godine, ali je sada izjavila da taj biznis pravi troškove.
“Morate zaista da razumete koliko je značajna cena kreiranja i vođenja robotaksi flote, a opet, to nije naš osnovni posao”, rekla je Bara.
GM očekuje da će restrukturiranje smanjiti potrošnju sa oko dve milijarde dolara na milijardu dolara nakon što plan bude završen do kraja juna.
Rivali koji su još uvek u razvoju robotaksi industrije uključuju Alphabetov Waymo, Baidu i Teslu.
Ali neki od GM-ovih konkurenata već su prestali da finansiraju segment autonomne vožnje, navodeći takođe troškove i poteškoće u razvoju tako sofisticirane tehnologije
B92.