U japanskoj kompaniji se nadaju da će im razvoj generativne vještačlke inteligencije omogućiti dosad nedostupna interdisciplinarna istraživanja i korišćenje inovativnih metoda.
Panasonic – osnovan 1918. kao Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works – kreorao je digitalnu verziju svog osnivača, Konosukea Macušite, zasnovanu na veštačkoj inteligenciji.
Macušita je umro 1989. godine. U Panasonicu ističu da je broj ljudi koje je on lično obučavao u padu, zbog čega su posegnuli za veštačkom inteligencijom kako bi zaposlenima preneli njegovu filozofiju upravljanja.
Veštačka inteligencija je trenirana uz pomoć 3.000 snimaka s Macušitom, kao i dokumenata, predavanja i intervjua koji su ostali iza njega. Taj materijal su digitalizovali u Panasonicovom institutu Peace and Happiness through Prosperity, koji je Macušita osnovao. U razvoju digitalnog lika koji bi oponašao osnivačev stil razmišljanja i govora sarađivali su i s institutom Matsuo sa Univerziteta u Tokiju.
“Nadamo se da će nam razvoj generativne veštačke inteligencije omogućiti do sada nedostupna interdisciplinarna istraživanja i korišćenje inovativnih metoda”, poručili su iz Panasonica.
Macušita je stekao status legende u Japanu. Često se naziva “bogom upravljanja”. Cenjen je zbog svoje filozofije liderstva i uloge u transformaciji kompanoije koju je osnovao – koja je započela prodajom lampi – u globalnu moćnu kompaniju.
B92.