Opadajuća prodaja električnih vozila i kontinuirana želja kupaca za motorima sa unutrašnjim sagorevanjem podstakli su Porsche da razmotri značajne izmene planova. Modeli koji su prvobitno bili predviđeni kao potpuno električni mogli bi dobiti hibridne pogone ili motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
Predstavnici Porschea su već ranije priznali da elektrifikacija ne ide po planu. Globalna potražnja za električnim modelom Taycan u trećem kvartalu opala je za polovinu, dok kompanija i dalje primećuje rastuću želju kupaca za modelima sa motorima na fosilna goriva.
Porsche je već najavio da će nastaviti ulaganja u razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem i produžiti njihov životni vek do naredne decenije.
Međutim, sada je prvi put zvanično saopšteno da se razmatra proizvodnja modela, prvobitno planiranih kao potpuno električnih, u verzijama sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibridnim pogonima.
„Trenutno razmatramo mogućnost da vozila, prvobitno planirana kao potpuno električna, budu opremljena hibridnim pogonom ili motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Sada se nalazimo u fazi donošenja konceptualnih odluka. Jasno je da ćemo se zadržati na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem još dugo“, izjavio je za Automotive News Europe Luc Meške, finansijski direktor Porschea.
Detalji za sada nisu poznati, ali već je izvesno da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem ostati u Porscheovim modelima duže nego što je kompanija planirala pre nekoliko godina.
Integracija motora sa unutrašnjim sagorevanjem u nove modele, koji su prvobitno projektovani kao potpuno električni, neće biti lak zadatak. Novi modeli trebalo bi da budu bazirani na platformi namenjenoj isključivo za električna vozila. Stoga je moguće da će Porsche morati da koristi drugu platformu za verzije sa motorima na fosilna goriva.
Jedno od potencijalnih rešenja moglo bi biti električna vozila opremljena motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji bi služio kao produživač autonomije. Ovo je tehnologija koju planira da koristi, na primer, kompanija Lotus. Sličan koncept mogao bi naći primenu i u komercijalnim ili terenskim vozilima iz koncerna Stellantis.
AutoRepublika