Društvena platforma TikTok menja način na koji gledamo putovanja – u fokusu su često manje poznate destinacije, letovi “lou kost” kompanija, kao i turizam predviđen samo za kupovinu. Jasno je da je mreža postala važan izvor informacija i inspiracije kada je u pitanju istraživanje sveta – i ako to sve ima svoje prednosti, takođe ima i mane.
Putnici sigurno koriste TikTok kako bi pronašli korisne informacije vezane za putovanja – od saveta za pakovanje, do manje poznatih, a opet atraktivnih destinacija. Činjenica je da ova mreža može biti korisna, ali je i izvor kontroverzi, jer često se na profilima objavljuju tajna mesta koja potom postaju preplavljena turistima, a ponekad se promovišu i neetičke aktivnosti.
Trendovi koji su vladali u poslednje vreme
Postojalo je mnogo njih od bizarnih do korisnih – ipak proteklih godina nezaobilazan je bio raw-dogging, što znači da se provode dugi letovi bez bilo kakvog zabavnog sadržaja, kao i grocery store tourism, praksa istraživanja proizvoda u stranim supermarketima. Primećeno je i veliko interesovanje za travel dupes, koji podrazumeva zamenu poznatih destinacija jeftinijim, piše Nešnal džiografik.
Koji su nedostaci
TikTok privlači širok spektar kreatora sadržaja čiji snimci mogu biti neprocenjivi za putnike, ali takođe imaju potencijal da nanose štetu, ponekad privlačeći hiljade posetilaca na mesta koja nemaju infrastrukturu prilagođenu za tako nešto. Takođe, ponekad su i neetički na šta su mnogi upozoravali, a posebno se istakao slučaj na koji je pažlju skrenula dr Natara Los, veterinarka. Kada je posetila Mauricijus kaže da je bila “zapanjena brojem čamaca koji prodaju ture za plivanje sa delfinima”, praksa koja je ilegalna na Mauricijusu, ali se ona masovno prikazuje na TikToku.
Kako putnici koriste ovu popularnu mrežu
Više od 70 odsto evropskih korisnika TikToka izjavljuje da su spremni da rezervišu odmor na osnovu preporuka koje su videli na platformi. Takođe, više od 60 odsto pripadnika generacije Zed u Americi koristi TikTok kao pretraživač, ističe se u istraživanju kompanije Adobe. Unošenje termina kao što je top things to do in Paris dovodi do beskrajnih video snimaka, rangiranih po popularnosti, a algoritam će se prilagoditi našim interesovanjima pri sledećem pomeranju. TikTok takođe fokusira pažnju na geolokaciju, tako da će nam pružiti sadržaj zasnovan na destinaciji kako se krećemo.
Ima veliki rast u digitalnom svetu
TikTok je relativno nova platforma u poređenju sa Jutjubom i Instagramom, lansiran je 2016. godine i od tada je dostigao više od milijardu aktivnih korisnika mesečno. Njegov kartki i brzi format – lako deljivi snimci postali su posebno popularni među mlađim ljudima, pri čemu 70 odsto njegovih korisnika ima manje od 34 godine. Prema podacima, ova aplikacija je zabeležila 410 odsto veći broj pregleda sadržaja o putovanjima od 2021. godine.
Na bolje ili na gore, jasno je da platforma ima ogroman uticaj na putovanja, posebno među mlađim generacijama – i neće nestati uskoro.
Foto:© Vanessa Garcia/pexels
RTbalkan.