Koncept DS SM Tribute predstavljen je u septembru ove godine, a njegov dizajn inspirisan je kupeom Citroënom SM-om, koji se proizvodio od 1970. do 1975. godine i smatra se jednim od najstilizovanijih i tehnološki najnaprednijih automobila svog vremena. Citroën SM bio je opremljen benzinskim Maseratijevim motorima V6 snage od 170 do 180 KS, u zavisnosti od godine proizvodnje (u to vreme kompanija Maserati bila je u vlasništvu Citroëna). Automobil je imao luksuzno uređen enterijer i čuveno hidropneumatsko vešanje. Dizajn je delo poznatog francuskog dizajnera Roberta Oprona, koji je modelu podario čak šest farova ispod zajedničkog prozirnog poklopca, s pokretnim sekcijama.
Sadašnji direktor dizajna kompanije DS Automobiles, Tijeri Metroz, verno je preneo duh Citroëna SM-a u koncept SM Tribute. Mnogi su ovaj projekat opisali kao „dašak svežeg vazduha“ u poređenju sa modernim modelima koji često kopiraju jedni druge i ne izazivaju ništa osim dosade. Iako se u septembru činilo da DS SM Tribute nema realne šanse da postane serijski model, nova saznanja sugerišu suprotno. Metroz je u intervjuu za magazin Top Gear otkrio da su generalni direktor DS Automobilesa Olivije Fransoa i generalni direktor Stellantisa Karloš Tavareš spremni da odobre proizvodnju serijskog DS-a SM-a, pod uslovom da projekat bude profitabilan. Trenutno se analiziraju ekonomski aspekti ovog projekta.
Koncept DS SM Tribute izrađen je na osnovu savremenog kupea Maseratija GranTurisma, koji proletos testirasmo, i čak koristi njegovo vetrobransko staklo, dok su svi ostali spoljašnji karoserijski paneli originalni. Serijski DS SM takođe će biti zasnovan na GranTurismu, i to benzinskoj verziji, čime se postiže istorijska povezanost i zadovoljavaju zahtevi kupaca. Naime, prema mišljenju Tijerija Metroza i drugih stručnjaka u automobilskoj industriji, električni automobili nisu prioritet u luksuznom segmentu tržišta.
Trenutni Maserati GranTurismo opremljen je sopstvenim trolitarskim twin-turbo V6 motorom Nettuno, koji proizvodi 490 ili 550 KS u standardnim verzijama, dok u superautomobilu Maserati GT2 Stradale razvija čak 640 KS. Da bi se DS SM prilagodio, karoserija Maseratija GranTurisma moraće značajno da se prepravi, i spolja i iznutra, kako bi se implementirale osnovne ideje iz dizajna konceptnog enterijera. Ove modifikacije obavljaće ručno majstori renomiranih evropskih karoserijskih radionica.
Planirano je da se serijski DS SM proizvodi u ograničenoj seriji od 50 do 200 primeraka, s cenom od oko milion evra. Ovo je uobičajeno za tržište luksuznih modela male serije, ali visoko za brend DS, koji se pre deset godina odvojio od Citroëna i još nije stekao značajniju popularnost čak ni u Evropi. Prema podacima ACEA (Evropska asocijacija proizvođača automobila), prodaja DS-a u Evropi u prvih devet meseci ove godine iznosila je 29.069 automobila, što je pad od 26,1% u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Mnogi potencijalni kupci i dalje DS modele doživljavaju kao Citroëne s visokom cenom. Pojava jedinstvenih modela poput novog SM-a mogla bi pozitivno uticati na imidž brenda DS, pomažući mu da postane autonomniji i poželjniji na tržištu.
Za kraj, da podsetimo na dizajn koji je predložio Laslo Nađ-Perge, koji možete videti ovde…
AutoRepublika