18. Novembra 2024.

Budući Citroën C4 (2027) biće zasnovan na konceptu Oliju?

Kako francuski L’argus prenosi, iako je model C4 tek osvežen, Citroën već radi na sledećoj generaciji planiranoj za 2027. I, iznenađujućee, koncept Oli će poslužiti kao osnova za budući model. Cilj je ponuditi novi C4 koji će moći da parira Daciju Dusteru.

Zamišljen od strane Pjera Leklerka, šefa dizajna Citroëna od novembra 2018, Oli je prvobitno bio manifest. Konkretno, koncept koji ne najavljuje konkretan budući model, već ukazuje na moguće stilske pravce. Nova generacija modela C3 i C3 Aircrossa već uključuje mnoge elemente sa ovog koncepta (veliki logo, svetlosni potpis, horizontalna kontrolna tabla s dva nivoa). Međutim, prema ekskluzivnim informacijama L’argusa, Citroën Oli je bio mnogo više od manifesta. Pre nego što je postao eksponat na Sajmu automobila, ovaj koncept (oznaka CJ4) bio je osmišljen kao vozilo spremno za ulazak u proizvodnju. Planirano je da proizvodnja počne 2026. godine u Trnavi, Slovačka, uz mogućnost izvedenice za Peugeot (P44). Međutim, zbog strateških i ekonomskih razloga, projekat je obustavljen krajem 2021. godine, a Leklerk ga je „reciklirao“ u koncept.

Ipak, Oli će konačno biti serijski proizveden. Ovu odluku su doneli generalni direktor Citroëna, Tjeri Koskas, imenovan u februaru 2023, i strategija Stellantisa da pozicionira marku kao niskobudžetnu. Prema Koskasu, Citroën treba da nudi „jednostavna i praktična“ vozila, koja će takođe biti „jeftinija od konkurencije na segmentima B i C“. Drugim rečima, Citroën treba da postane Stellantisova Dacia, ali bez gubitka sopstvenog identiteta. Leklerk ističe da Citroën ima „nepredvidiv i pomalo provokativan“ karakter i da mu je uloga u Stellantisu da eksperimentiše.

Stellantisov program platforme Smart Car omogućava Citroënu da drži troškove pod kontrolom. Ova platforma, pogodna za motore s unutrašnjim sagorevanjem i čisto električne pogone, već se koristi za modele Citroën C3, C3 Aircross i buduće modele Fiat Grande Panda i Opel Frontera. Električni modeli Citroëna koristiće motor od 113 KS (83 kW) i bateriju kapaciteta 44,2 kWh. U termičkoj varijanti, uz benzinske motore za tržišta van Evrope, očekuju se Stellantisovi novi blago hibridni trocilindraši od 1,2 litra s menjačem e-DCT6.

S dužinom od oko 4,30 m, novi C4 će zauzeti mesto sadašnje restilizovane verzije (4,36 m), koja će 2027. godine biti pri kraju životnog ciklusa. Buduća C4 će slediti dizajnersku filozofiju modela Oli, ali s nekim modifikacijama za poboljšanje aerodinamike, poput manje vertikalnog vetrobrana.

Kako bi smanjio troškove, Citroën planira proizvodnju buduće C4 u Stellantisovoj fabrici u Kenitri, Maroko. Ova fabrika već proizvodi modele Peugeot 208 i Citroën Ami, a kapacitet se povećava na 450.000 vozila godišnje. Novi Citroën C4, s cenom početnog modela ispod 20.000 evra, cilja na tržište Dustera, koji sada košta nešto ispod navedene granične sume (mislimo na osnovnu verziju).

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare