Kineski proizvođač električnih automobila Chery će odložiti početak proizvodnje vozila u Španiji za gotovo godinu dana, rekao je izvršni direktor Cheryjevog španskog partnera Ebra.
U septembru je Ebro najavio da će Chery iz komercijalnih razloga odložiti početak proizvodnje u prvoj evropskoj fabrici u Barseloni s kraja ove do sljedeće godine, ne navodeći precizan datum.
Među razlozima se navode carine Evropske unije na električna vozila kineske proizvodnje, ali izvršni direktor Pedro Calef je rekao da one ne bi trebalo da utiču na zajedničku kompaniju jer će proizvodnja biti locirana u Evropi.
Španija je u oktobru bila uzdržana na glasanju u EU o dodatnim kompenzacijskim carinama na električna vozila proizvedena u Kini, podsjeća “Index”.
Šef Ebra je rekao da je početak proizvodnje pomjeren za četvrto tromjesečje sljedeće godine.
“Projekat nije otkazan, samo su neki elementi prilagođeni”, rekao je Calef. “Imamo razloga da vjerujemo da će naš odnos (sa Cheryjem) godinama biti solidan”, dodao je on.
Chery bi u Barseloni trebalo da krene s proizvodnjom sportskog krosovera Omoda 5. “Reuters” napominje da nije uspio da odmah kontaktira Chery jer je radno vrijeme u Kini završilo.
U aprilu je zajednička kompanija Cheryja i Ebra objavila da do 2029. godine planira da proizvodi do 150.000 vozila godišnje i da će fabrika u Barseloni spadati među Cheryjeve glavne izvozne pogone.
Do 2021. fabriku je koristio japanski proizvođač automobila Nissan, a prije toga Ebro.
Nova kompanija zaposliće do 1250 nekadašnjih Nissanovih radnika, rekao je “Reutersu” predsedavajući uprave Ebra, Rafael Ruiz.
Ebro je obustavio prodaju 1987. godine, a u međuvremenu je promijenio brend i krajem godine proizvešće prvi sportski terenac, u benzinskoj i plug-in hibridnoj verziji.
Do kraja godine španska kompanija namjerava da počne s proizvodnjom i drugog modela sportskog terenca, a odlaganje proizvodnje firme koju su osnovali sa Cheryjem će im omogućiti i da pomjere početak proizvodnje trećeg modela s kraja na sredinu sljedeće godine.
U 2025. godini planiraju, prema riječima izvršnog direktora, proizvodnju između 20.000 i 30.000 vozila koja bi u početnoj fazi trebalo da se prodaju u prvom redu u Španjii i u Andori. Cijena će biti konkurentna, istakao je Caleb, ne navodeći detalje.
Ebro sada u sljedećoj godini očekuje prihod od oko 330 miliona evra i od 1.1 milijarde evra u 2027. godini, prenosi “AutoBlog“.