Acura je pre nekih dvadesetak godina odlučila da promeni strategiju u značajnoj meri. Umesto poznatog imidža „fensi Honde“, odluka je pala da se brend u većoj meri udalji i pokuša da direktno konkuriše Lexusu. Takav potez nije doneo željene rezultate i Acura se prethodnih godina odlučila vratiti svojim korenima. Predstavljanje modela Integra je samo povratilo sećanje na „luksuznog Civica“ i to baš u vreme kada se publika počela udaljavati od putničkih vozila. Ali je Integra očigledno opravdala očekivanja pošto nam sada stiže i krosoverska verzija tog modela sa značkom ADX.
Ovaj model će da bude najmanji Acurin krosover u ponudi i biće pozicioniran ispod modela MDX i RDX. Dužina vozila iznosi 4.719 mm uz visinu od 1.620 mm, što znači da je ADX nešto veći od Honde HR-V. Dok dva krosovera svakako dele platformu, tako nešto nije očigledno na prvi pogled pošto Acura pruža tradicionalni dizajn. Već smo imali prilike da ga vidimo na spomenutim modelima MDX i RDX, a kako je ranije dobio veoma pozitivne ocene od strane medija i potencijalnih kupaca, japanski proizvođač vozila nije imao razloga da se igra sa dobitnom kombinacijom.
Ono šta će sigurno najviše razlikovati ADX od Hondine braće jeste enterijer. Baš kao što smo očekivali, materijali su značajno većeg kvaliteta, a izbor standardne i opcione opreme pozavideći. Doduše, i ovde moramo da kažemo da novitet ne donosi nešto revolucionarno pošto je sve manje-više „copy-paste“ sa ostalih modela brenda. Monitor je 10,2-inčni, a povezivanje na mobilni telefon preko protokola Apple CarPlay i Android Auto deo standardne opreme. Acura želi da mušterijama ponudi veliki broj boja i generalno opreme po kojima bi svaki od njih uspeo da opremi ADX baš po svom ukusu.
Japanci imaju još nekoliko pohvala, pa tako tvrde da je njihov predstavnik lider u kategoriji po pitanju prostora za noge na zadnjim sedištima i prtljažniku. Posebno će bogato biti opremljen paket nazvan A-Spec i u prošlosti je generalno bio rezervisan samo za verzije sa visokom cenom.
Ispod haube će biti samo jedan izbor i to veoma poznati 1,5-litarski turbobenzinac. Acura nam još nije rekla koliko snage će da razvija, ali se očekuje brojka od oko 200 „konja“ po uzoru na ostale modele. Menjač bi trebao da bude CVT, a pogon na prednje ili sva četiri točka. Predstavnici firme kažu da je Acurin pogon na sva četiri točka u stanju da prebaci 50% obrtnog momenta na zadnje točkove, a vlasnik će moći da podesi ogibljenje na četiri različita načina (Sneg, Udobnost, Normalna vožnja i Sportska vožnja).
ADX stiže u izložbeno-prodajne salone na proleće po početnoj ceni od oko 35 hiljada američkih dolara.
AutoRepublika