12. Novembra 2024.

U rikverc: Vozači žele manje ekrana, a više dugmića u automobilu

Ljudi osećaju stres, iritaciju i frustraciju kada žele brzo da prilagode nešto, a ne mogu.”

Baš kao i Toyota, Hyundai je jedan od retkih proizvođača automobila koji se nije potpuno odrekao tradicionalnih dugmića i prekidača.

Čak i u najnovijim modelima naći ćete solidan broj klasičnih, fizičkih komandi. Zapravo, najnovije verzije modela Ioniq 5 i Tucson imaju više fizičkih kontrola nego ranije.

Novo istraživanje koje je kompanija sprovela pokazalo je da ljudi generalno preferiraju fizičke dugmiće za često korišćene funkcije.

Korea JoongAng Daily posetio je Hyundai Design North America (HDNA) studio u Kaliforniji kako bi saznao više o tome šta ljudi žele, na osnovu internog istraživanja proizvođača.

Ha Hak-soo, potpredsednik HDNA, priznao je da je Hyundai u početku bio oduševljen Teslinim revolucionarnim infotejnment sistemom, sa svim funkcijama uklopljenim u veliki ekran.

Međutim, južnokorejska kompanija je kasnije shvatila da smeštanje gotovo svih funkcija na ekran nije najbolje rešenje.

“Kako smo dodavali integrisane (infotejnment) ekrane u naše automobile, isprobali smo i kontrole zasnovane na dodiru, i ljudima se to nije dopalo. Kada smo radili testove sa fokus grupama, shvatili smo da ljudi osećaju stres, iritaciju i frustraciju kada žele brzo da prilagode nešto, a ne mogu.”

Pokušaj da preko ekrana osetljivih na dodir nameste temperaturu ili prilagode osnovne funkcije može biti ometajući.

Nasuprot tome, sa fizičkim dugmićima i prekidačima koji su uvek na istom mestu, vozači se mogu osloniti na mišićnu memoriju, zadržavajući pogled na putu.

Većina vozača svakako nije potpuno protiv ekrana osetljivih na dodir, ali neke kontrole treba da budu lako dostupne.

Da Hyundai sprovede ovo istraživanje na globalnom nivou, verovatno bi rezultat bio isti, jer zdrav razum kaže da kokpit sa isključivo ekranima nije idealno rešenje.

Veliki ekrani mogu da skreću pažnju vozača, što povećava bezbednosne rizike.

Prošle godine, Sang Yup Lee, direktor globalnog dizajna u Hyundaiju, istakao je da je “teško kontrolisati ekran osetljiv na dodir tokom vožnje, zbog čega je sa fizičkim dugmićima lakše osetiti i kontrolisati funkcije”.

Iako proizvođači automobila to nikada neće priznati, uklanjanje fizičkih dugmića i prekidača usrećuje finansijske odeljenje.

Korišćenje istog ekrana u više automobila odličan je način za smanjenje troškova.

Ipak, moglo bi biti i gore, jer je Tesla otišao korak dalje i čak integrisao menjač u ekran.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare