Suzuki Jimny je mali japanski terenac koji je tokom proteklih decenija stekao odličnu reputaciju zbog svojih terenskih sposobnosti i pouzdanosti. Njegova četvrta generacija, predstavljena 2018. godine, dodatno je dobila upečatljiv retro dizajn, što je od ovog malog radnog automobila napravilo neočekivani hit. To se, međutim, donekle obilo o glavu ovom modelu.
Potražnja za relativno pristupačnim i sposobnim automobilom bila je ogromna, što je značajno produžilo rokove isporuke. Ipak, mali terenac imao je i problem relativno visokih emisija, koje su negativno uticale na prosečne emisije flotnih vozila marke. Tako je 2020. godine prvi put došlo do povlačenja modela s evropskih tržišta.
Nakon duže pauze, Suzuki Jimny se vratio na tržište, ali ovog puta isključivo u komercijalnoj verziji bez zadnjih sedišta. Terenac sa dva sedišta s većom tovarnom zapreminom i dalje je pronalazio kupce. Međutim, tokom ovog leta stigle su informacije da Jimny opet napušta evropska tržišta, a razlog su ponovo emisioni standardi, zbog kojih je Suzuki morao da ukine i model Ignis.
Mnogi su polagali nade u elektrifikaciju ovog malog terenca, što bi mu možda omogućilo povratak na evropska tržišta. Ipak, Jimny je poznat po dugovečnosti svake svoje generacije. Tokom premijere električnog modela Suzuki e Vitara, Toshihiro Suzuki, izvršni direktor i predsednik kompanije, uglavnom je razvejao te nade.
Po njegovom mišljenju, elektrifikacija bi uništila mali terenac jer bi ga lišila jedne od ključnih karakteristika: niske mase. „Ako govorimo o Jimnyju EV, mislim da bi to uništilo ono najbolje kod Jimnyja“, citira britanski Autocar reči šefa kompanije. „Smatram da je glavna prednost Jimnyja njegova odgovarajuća težina“, dodao je Suzuki.
Umesto elektrifikacije, predsednik kompanije planira da se fokusira na „profesionalce“ koji bi za pogon automobila mogli koristiti alternativna goriva, kao što su sintetički benzin ili biogoriva. Upravo to bi moglo biti rešenje za očuvanje modela Jimny na tržištima ili barem opcija da se ponovo vrati u prodaju.
AutoRepublika