Izveštaj iz Japana sugeriše da bi električni model FT-Se mogao debiovati 2027. godine uz verziju sa benzinskim motorom.
Napredna baterijska tehnologija iz Lexusa LF-ZC mogla bi značajno poboljšati domet električne verzije, kažu u japanskom ptoizbođaču.
Model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem će, kako se navodi, imati novi turbo četvorocilindarski motor zapremine 2.0 litra u kombinaciji sa sistemom pogona na sve točkove.
Toyota bi mogla da pripremi ne jednu, već dve produkcijske verzije koncepta FT-Se iz prošle godine. Takve su, barem, informacije koje dolaze iz japanskih izvora.
Ovo nije prvi put da se govori o serijskoj verziji FT-Se. Ipak, kao i kod mnogih glasina iz Japana, neki detalji ostaju nejasni i često kontradiktorni.
Tokom godina, izveštaji su oscilirali između isključivo električnog modela i verzije sa motorom na benzin (sa raznim tipovima motora), ostavljajući nas da se pitamo da li je Toyota uopšte donela konačnu odluku?
Neki izvori čak sugerišu postojanje dva odvojena sportska automobila sa centralno postavljenim motorom – jedan je električni, a drugi na benzin.
Ali, budimo realni. Razvijanje dva gotovo identična sportska automobila sa potpuno različitim pogonskim sklopovima ne deluje baš kao finansijski razborita odluka, posebno u segmentu gde su marže profita tanke, a kupaca malo.
Verovatniji scenario?
Toyota bi mogla da prati strategiju Dodge Chargera, nudeći jedan sportski automobil sa opcijom SUS ili električnog pogona.
Opcija sa motorom na benzin
Pre nego što pređemo na električni model, podsetićemo vas da, prema najnovijim izveštajima, GR odeljenje Toyote planira da ugradi njihov nadolazeći četvorocilindarski turbo motor zapremine 2.0 litra, koji proizvodi 400 “konja” a čija se snaga šalje na sva četiri točka.
Ako su glasine tačne, mogli bismo videti ovu varijantu već 2026. godine. Kupe sa centralno postavljenim motorom i pogonom na sve točkove sa ovom snagom bi sigurno učinio stvari zanimljivijima.
Električna verzija dolazi 2027. godine?
Zatim, samo godinu dana kasnije, 2027, očekuje se da će stići potpuno električna verzija. Prema izvorima iz Best Car-a, električni sportski automobil Toyote će imati baterije sledeće generacije i dva motora, po jedan na svakoj osovini.
Osnovni model navodno proizvodi oko 400 KS (298 kW), dok bi visoko-performansna varijanta mogla imati više od 500 KS (373 kW).
Izvori navode da će inovativna baterija koristiti istu tehnologiju kao i predstojeći Lexus LF-ZC, automobil koji obećava da će prikazati najnovije napretke Toyote u električnim pogonskim sistemima.
Ove baterije će koristiti prizmatičnu strukturu, za koju se kaže da smanjuje težinu i značajno povećava domet.
LF-ZC će takođe imati nisko težište jer su moduli baterija tanji od tradicionalnih.
Iako Toyota već ima GR 86 i Supru u svojoj ponudi sportskih automobila, još uvek ima mesta za električni model.
Najsnažnija verzija Supre nudi 382 KS, a iako se radi na moćnijoj GRMN verziji, ne očekuje se da će se približiti granici od 500 KS kao što bi to mogla električna verzija.
Što se tiče dizajna, nema informacija o tome koliko blizu proizvodni model može izgledati kao FT-Se, ali sumnjamo da će mnoge ključne dizajnerske karakteristike koncepta naći put do serijskog automobila.
Takođe će biti relativno kompaktan, sa dužinom 4.380 mm, širinom 1.895 mm i visinom 1.220 mm, što ga čini samo 1 mm dužim od Supre, 41 mm širim i 74 mm nižim.
Cena bi, navodno, trebalo da staruje od 0 miliona jena (~60.000 evra).
Renesansa sportskih kupea ili iluzija?
Gledajući iz šire perspektive, bombardovanje izveštajima o navodnom moru novih GR sportskih kupea – uključujući serijski FT-Se u verzijama sa motorom na benzin i električnu energiju, obnovu modela Celica i naslednike Supru i GR86 – ostavlja nas skeptičnim.
Da li smo zaista svedoci renesanse sportskih automobila od strane Toyote, ili je ovo samo još jedna fantazija koju kreira mašinerija glasina?
Istorija industrije sa obećanjima o sportskim automobilima je najmanje rečeno nepouzdana, i teško je osloboditi se sumnje da bi ovo moglo da završi kao još jedna misaona vežba u stilu “šta bi bilo kad bi bilo”.
Uostalom, velike ambicije je lako najaviti; ostvariti ih (i napraviti solidan poslovni koncept) je nešto sasvim drugo.
B92.