Prošlog meseca, Toprak Razgalioglu je doneo BMW-u prvi naslov u WSBK šampionatu. Iako bi bilo razumljivo počivati na lovorikama, BMW se vratio radu na svom motociklu, lansirajući ažuriranu verziju M 1000 RR koja sadrži remontovan motor, modifikovani ram i novi dizajn zakrilaca.
Novi M RR ne izgleda previše drugačije od svog prethodnika, a glavne vizuelne razlike su nova, manje ugaona zakrilca. Vetrobransko staklo ima sličan oblik kao i staro, ali sada ima mali otvor na svom dnu, odmah ispred TFT ekrana. Pogledajte bliže i primetićete da je prednji poklopac od plastike, a ne od ugljeničnih vlakana kao kod prethodnog modela.
Zakrilca su i dalje napravljena od ugljeničnih vlakana. Novi oblik je dizajniran da proizvede više potisne sile, kako u uspravnom, položaju tako i kada je nagnut. Kako navodi BMV, novi M 1000 RR proizvodi oko dodatnih 33% više sile pritiska pri različitim brzinama.
Vodilice ventila su skraćene i sada su u ravni sa površinom otvora. Diskovi usisnih ventila sada imaju izraženu ivicu kako bi se sprečio povratni tok, dok izduvni ventili imaju glatkije prelaze i uglovi sedišta su smanjeni na 40° sa 45°. Klipovi su takođe morali biti redizajnirani kako bi se prilagodili novim termičkim i mehaničkim naprezanjima od svih drugih promena. Titanijumski izduvni sistem je takođe revidiran kako bi odgovarao izduvnim otvorima ovalnog oblika.
Ažuriranja motora pomažu mu da bude u skladu sa standardima Euro5+, pri čemu BMW tvrdi da ima maksimalnu snagu od 218 KS (povećanje od 6 KS u odnosđu na prethodnu verziju) za modele za evropsko tržište.
2025 M 1000 RR, zajedno sa S 1000 RR i R stritfajterima, dobija novi M Quick-Action gas sa samo 58° rotacije u poređenju sa prethodnih 72°, smanjujući opterećenje šake i zgloba. Senzor položaja leptira za gas i sistem upravljanja motorom su prilagođeni u skladu sa tim kako bi se održala linearna progresija od 0 do 100% gasa.
Paket elektronike je ažuriran novim sistemom dinamičke kontrole proklizavanja sa kliznom kontrolom, koji kombinuje unose senzora ugla upravljanja i brzine točkova da bi se odredio optimalni ugao zanošenja. Sistem će intervenisati ako je ugao klizanja u opasnosti da premaši taj izračunati ugao zanošenja.
Race ABS Pro sistem takođe je ažuriran novom funkcijom pomoći pri kliznom kočenju i novom postavkom dizajniranom za upotrebu sa trkačkim slikovima. Pomoć pri klizanju pri kočenju radi slično DTC-ovoj kliznoj kontroli, ali radi modulacijom pritiska kočnice zadnjeg točka. Nova postavka kalibriše postavke ABS-a da bi se prilagodile karakteristikama guma sa klizačem.
BMW M 1000 RR iz 2025. dostupan je u dve verzije. Osnovni model je u svetlo beloj boji sa WSBK M Motorsport grafikom i brojem 60 Mihaela van der Marka. Paket M Competition zamenjuje šemu Black Storm Metallic bojem, uz broj 54 svetskog šampiona Razgatlioglua.
Očekujte da će novi M 1000 RR stići u izložbene salone u drugom tromesečju 2025. Cene će biti poznate kako se lansiranje bude približavalo.
Motomagazin.rs