Prošle su više od dve decenije pre nego što je Cadillac osnovao diviziju pod imenom V sa ciljem da pruža modele sa visokim performansama. V je za Cadillac trebalo da bude ono šta je AMG za Mercedes ili M za BMW, a prvi model sa takvom značkom je bio CTS-V sa motorom iz Chevroleta Corvette Z06. Na njega niko nije obraćao previše pažnje sve do druge generacije, a postaće prva serijska limuzina na svetu koja će preći čuvenu nemačku stazu Nirburgring za manje od osam minuta.
Divizija General Motorsa za razvoj premijum četvorotočkaša trenutno nudi izdanje V tri modela. Tu su „standardni“ CT4-V i CT5-V, zatim još moćnije verzije sa značkom Blackwing, a i glomazni terenac Escalade takođe ima svoje izdanje. Najimpresivniji od njih je spomenuti CT5-V Blackwing sa čak 668 konjskih snaga i maksimalnom brzinom od preko 320 km/h. Svi modeli sa oznakom V imaju nešto zajedničko, a to je da ih pokreće turbobenzinac sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem goriva. U slučaju CT4 je sa šest cilindara dok ispod haube CT5 i Escaladea možemo da pronađemo V8.
Tako je barem bilo do sada, a porodici V će se uskoro pridružiti i model Lyriq. Prepoznajemo ga kao prvog Cadillaca na struju i u izložbeno-prodajnim salonima se pojavio ranije ove godine. Nažalost, iako nam je američki proizvođač vozila pokazao nekoliko fotografija, informacija o njemu skoro da nema, pa se mnogi pitaju kakvu poziciju će da popuni u Cadillacovoj ponudi. Većina eksperata se slaže da neće biti model za stazu već samo krosover sa dosta snage, mada Cadillacov promotivni video ga pokazuje baš na zatvorenoj stazi.
Ono šta nas je najviše zanimalo je kakav motor ga pokreće. Cadillac trenutno nudi Lyriq u konfiguracijama sa 340 i 500 konjskih snaga, pa je sasvim jasno da će V biti moćniji. Na istoj platformi se proizvodi i model Chevrolet Blazer SS koji se može naručiti sa 550 „grla“, a jasno je da će Lyriq-V biti moćniji pošto ipak pripada brendu sa većim prestižom. Kada znamo da se Tesla Model X može naručiti sa čak 1.020 konjskih snaga, a čak i Hyundai Ioniq 5 N sa 640 „grla“, jasno je da će Cadillac pronaći neku zlatnu sredinu.
Ostale mehaničke promene bi trebalo da se odnose na sportsko ogibljenje i veće kočnice. Stilske izmene su minimalne i prošla su vremena kada smo mogli da vidimo glomazne branike, a Cadillac se definitivno vodi onom tvrdnjom „manje je više“.
Cadillac Lyriq-V stiže u izložbeno-prodajne salone krajem sledeće godine, a više informacija bi trebalo da znamo kako se budemo približavali tom datumu.
AutoRepublika