Nastavlja se bojkot nastave u novozagrebačkoj školi nakon što se u nju nenajavljeno vratio devetogodišnji učenik s teškoćama u ponašanju.
Dok roditelji i djeca čekaju rasplet situacije, iz Ministarstva obrazovanja zatražili su da Gradski ured preispita odluku o načinu školovanja dječaka. No, iz Gradskog ureda poručili su da je za to nadležna škola.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade grada Zagreba izdao je rješenje na temelju psihofizičkog stanja djeteta na koje su se roditelji žalili Ministarstvu obrazovanja, znanosti i mladih. Ministarstvo je odbilo žalbu i vratilo slučaj Gradskom uredu, prenosi Index.
Nova komplikacija
Potom je Ministarstvo juče zatražilo ponovno utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta. No, iz Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade saopštili su da su preduslovi za donošenje rješenja opservacija stručne službe škole te zdravstvena i druga dokumentacija koju mogu dostaviti jedino roditelji.
“Ministarstvo je jučer napisalo da Gradski ured pokrene postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, ali neće to Gradski ured pokrenuti jer bi time kršio propis Ministarstva, već to može pokrenuti škola, tj. stručno povjerenstvo škole koje čine liječnici školske medicine, stručni suradnici u školi, pedagog, psiholog itd. Oni trebaju pokrenuti taj postupak”, kazao je načelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Luka Juroš. “Ako želimo pomoći djeci, moramo pomoći školi. Škola je do sada učinila sve što je bilo dogovoreno”, naglasio je.
Ponovio je da je za novo utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta nadležna škola te da sve institucije trebaju školi dati podršku. Budući da je direktor škole podnio neopozivu ostavku, Juroš smatra da što prije treba biti imenovan vršilac dužnosti.
Kaže da mu je izuzetnno žao što je direktor dao ostavku.
“No, bitno je znati da je za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta potrebno stručno povjerenstvo, a ondje nema ravnatelja”, kaže on.
Ministarstvo traži novo rješenje o dječaku
Iako je procjena psihofizičkog stanja djeteta napravljena ranije, Ministarstvo obrazovanja traži da se napravi nova. Posebna savjetnica ministra znanosti, obrazovanja i mladih Ivana Pavić Šimetin istakla je da je standardno da se školovanje s vremena na vrijeme provjerava i reevaluira, posebno ako se za to iskaže potreba. Donosi se, kaže, ako je potrebno, novo rješenje, odnosno novi oblik školovanja djeteta.
“Svako dijete ima pravo zbog dobrobiti takvog rješenja da napreduje bolje i ne treba npr. više prilagodbu”, kazala je i dodala da isto tako dijete ima pravo da se za njega napravi neki novi oblik prilagodbe.
“Ministarstvo je jučer zahtijevalo donošenje novoga rješenja, navodi se da uključivanje dječaka u redovito obrazovanje ne odgovara njegovim potrebama i mogućnostima.”
Odgovarajući na pitanje je li zapravo Ministarstvo time prejudiciralo odluku stručnog tima o tome koji je oblik nastave za dječaka najbolji, Pavić Šimetin je kazala da je samo citirana izreka iz Pravilnika o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, što je djetetu određeno, a to je redovni program uz individualizovani pristup u redovnom razrednom odjelu. “Nije bilo nikakvih sugestija”, kazala je.
“Što i kako bi dalje, trebalo bi odrediti stručno povjerenstvo škole”, istakla je.
Cirkus u kojem se ne zna šta ko radi
No, uprkos ovim tvrdnjama posebne savjetnice Ministarstva Ivana Pavić Šimetin, u jučerašnjem dopisu Gradskom uredu Ministarstvo je ustvrdilo sljedeće: “Sada je očito da izdano rješenje (redovni razred, op. a.) ne odgovara učenikovim potrebama i mogućnostima.”
Prilično je jasno da su u Ministarstvu juče smatrali da redovan razred za dječaka zbog kojeg nastavu bojkotuje 1000 učenika nije primjereno rješenje, no danas se ponovo reterira, a cirkus dodatno povećava to što su iz Ministarstva tražili od Grada nešto što Grad ne može bez škole, koja nema direktora.
Danas bi se trebao održati najmanje jedan sastanak s ključnim akterima slučaja, nakon kojeg bi moglo biti poznato je li situacija imalo bliže rješenju. Do tada svi učenici matične i područne škole u Zagrebu ostaju u bojkotu koji je počeo u utorak, nakon nenajavljenog povratka učenika s problematičnim ponašanjem u razred.