19. Oktobra 2024.

Ko je jači, Mask ili država?

Kada je krajem prošle nedelje predstavljao robotaksi Tesla Cybercab, Ilon Mask je obećao da će se proizvoditi u “veoma velikim” količinama.

Ovo su hrabre reči, naročito jer postoji mnogo regulatornih prepreka koje Tesla treba da otkloni pre nego što ovo potpuno autonomno vozilo dođe čak i blizu proizvodne trake.

Kao i drugi Teslini modeli, Cybercab se oslanja na tehnologiju autonomne vožnje kad je u pitanju vizija kompanije, ali uz malu promenu: nema volan, pedale ili neke druge kontrole. 

Mada svi ovi “nedostaci” imaju smisla za vozilo koje može samo da se vozi bez ikakve ljudske intervencije, zapravo nije lako dobiti odobrenje da se nađe na javnim putevima.

Svaki proizvođač automobila u SAD koji želi da na tržište pošalje vozilo bez standardnih kontrola, mora da dobije dozvolu Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA). Na primer, General Motors je pokušao da dobije izuzeće za uvođenje robotaksija bez normalnih kontrola još 2022. godine, ali je, nakon dve godine, odustao od zahteva nakon što je ostao bez odgovora.

Ako Tesla uspe da dobije odobrenje NHTSA za uvođenje Cybercaba, trenutni propisi bi mu dozvolili da koristi samo 2.500 vozila godišnje bez volana i pedala, prenosi Blumberg. 

To ne bi bilo dovoljno da se postigne Maskov san – ogromnu flota robotaksija širom SAD. Mask insistira da će Tesla početi da pravi Cybercab pre 2027. godine, iako još nisu podneli zahtev za neophodno izuzeće od NHTSA. 

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare