Nakon priča o tome kako su pametni telefoni vodećih kineskih proizvođača superiorni, malo ko je mogao da predvidi rezultate koje iPhone 16 pravi u Kini.
Prodaja najnovijih Apple iPhone uređaja u Kini porasla je za 20% u prve tri nedelje u poređenju sa modelom iz 2023. godine, preneo je Bloomberg, citirajući podatke kompanije Counterpoint Research.
Ovaj neočekivani porast udahnuo je novi život seriji proizvoda koji su “ove godine imali poteškoća u sticanju zamaha na najvećem svetskom tržištu pametnih telefona”, dodaje ovaj list.
Ivan Lam, analitičar iz Counterpointa, ponudio je neka objašnjenja za ovakav uspeh.
“Razlozi su povećana proizvodnja i dostupnost, dosledna strategija cena i želja za nadogradnjom postojećih korisnika iPhone uređaja, pa nije čudo da je serija iPhone 16 doživela značajan rast na kineskom tržištu”, objasnio je Lam.
Kao i uvek, priča o ovom telefonu nije samo o količini, već i o kvalitetu brenda. Još je veće iznenađenje kad je otkriveno da je “prodaja vrhunskih Pro i Pro Max modela porasla za 44% u poređenju s ekvivalentima iz prošle godine”.
Mnogi su iznenađeni i nemaju objašnjenja za prethodne crne prognoze jer, kako je Bloomberg primetio, analitičari su upozoravali da bi iPhone 16 mogao loše proći u Kini, s obzirom na nedostatak lokalnog partnera za pokretanje AI funkcija.
Kineska zabrana stranih AI modela sugerisala je svima da bi Apple morao da osigura saradnju sa lokalnom kompanijom, kao što je Baidu, kako bi ostao konkurentan.
Ipak, uprkos nedostatku AI partnera, prodaja iPhonea 16 cveta, a vest došla i do finansijskog svijeta, pa se to odrazilo i na cene Apple akcija koja je porasla i do 1,7%.
Ipak, uspeh je možda trenutni. Skok u prodaji iPhonea 16 u Kini “bio je neočekivan s obzirom na smanjenu potrošnju na luksuznu robu”, izjavili su analitičari za Bloomberg, dodajući da su “manje optimistični u pogledu dvocifrenog rasta za 2025. godinu”.