18. Oktobra 2024.

Evropski kupci pokazuju interesovanje za Ramovim kamionetima

Tokom proteklog leta sam proveo oko mesec dana na Balkanu i baš sam se prijatno iznenadio koliko pikap kamioneta kompanije Ram ima na ulicama. Nije ih pak bilo „Bog-zna-koliko“, ali čak i da sam video samo jedan, to bi bilo jedan više nego što sam očekivao. Ram 1500 na ulicama Beograda i Šibenika je baš „udarao u oči“, pa nije bilo teško okrenuti se i primetiti ga.

Ram je naravno najbitniji model globalnog giganta Stellantisa i donosi veću zaradu po prodatom vozilu nego bilo koji drugi drumski automobil.

Samim tim trenutno vlada velika panika unutar Stellantisa, pošto je prodaja Rama pala za čak 24% u prvih devet meseci ove godine kod kuće. Ruku na srce, trebalo bi priznati da u spomenutu brojku nije uračunat samo model Pickup već i kombiji kao što su ProMaster City (Fiat Doblo) i ProMaster Van (Fiat Ducato).

To ne znači da nema i dobrih vesti od Stellantisa, a jedna od njih se odnosi na Ram na evropskom tržištu. Kolege sa sajta „The Guardian“ kažu da je tržište većih pikap kamioneta bilo gotovo nepostojeće pre samo dve decenije, ali je protekle godine isporučeno „čak“ 5.094 jedinica takvih vozila na Starom komentinetu. Većina primeraka od navedene cifre je otpala baš na Ram i Stellantis kaže da je isporučio približno pet hiljada jedinica u državama Evropske unije. Takođe su dostupni i Ford F-150 i Chevrolet Silverado, ali u značajno manjim brojevima.

Naravno, nisu svi oduševljeni ovim trendom, a svoje nezadovoljstvo je izradio čovek po imenu Dadli Kartis. Kao član evropske organizacije za bezbednost na putevima, Kartis smatra da bi Ram trebalo da bude zabranjen na ovom kontinentu, a kao razlog spominje da je previše opasan u potencijalnim sudarima.

Pritom je dodao da je kamionet težak, visok i moćan i samim tim smrtonosniji u direktnim sudarima sa tradicionalnim četvorotočkašima na koje su građani Starog kontinenta navikli. Sa takvom tvrdnjom su se složile i američke kolege, a jedno od njihovih istraživanja kažu da je Ram za oko 45% smrtonosniji u direktnom sudaru nego recimo Honda Civic ili Toyota Corolla. The Guardian je otišao toliko daleko da ga uporedi sa tenkom Panzerom I iz Drugog svetskog rata. S druge strane, mnogi kažu da baš zbog toga i voze kamioner, a to je podatak da se osećaju sigurnije za volanom.


Neki se žale i na visok nivo izduvnih gasova. Ram je preuzeo neke korake po tom pitanju, pa je tako eliminisao starije i nefikasne benzince sa osam cilindara i zamenio ih manjim turbobenzincima s dva cilindra manje.

Ne sumnjamo da će političari pokušati da pronađu način kako da zaustave ovaj trend, ali kao i za sve drugo u životu, uvek će postojati ona „rupa u zakonu“ i ljudi koji će je otkriti…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare