17. Oktobra 2024.

Lancia i Chrysler odlaze u istoriju već 2026. godine?

Kada se grupacija Peugeot-Citroen udružila sa Fiat-Chryslerom 2021. godine i na taj način stvorili novog giganta pod imenom Stellantis, jedno od glavnih pitanja je bilo, „pa kako će tako velika korporacija da funkcioniše?“. Stellantis je ipak u tom momentu imao čak četrnaest brendova iz Francuske, Nemačke, Italije, Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država i više od 300 hiljada zaposlednih radnika.

Prvi čovek firme Karloš Tavareš nas je uveravao kako će svaki brend dobiti minimalno desetak godina da pokaže svoje znanje, posle čega će biti donešena odluka koji od brendova će nastaviti sa karijerom, a kome ćemo pisati čitulju. Bilo je jasno da su teški dani pred Lancijom i verovatno i Alfa Romeom sa jedne strane okeana, odnosno sa Chryslerom i Dodgeom „preko bare“. U sudeći prema rečima Tavareša, njihova sudbina bi mogla biti poznatija ranije nego što se originalno mislilo.

Trenutno je u toku Salon automobila u Parizu i mediji su tom prilikom izdvojili nekoliko minuta da pričaju sa portugalskim „knjigovođom“ oko budućih planova. Njegov ugovor ističe početkom 2026. godine i neće biti produžen, što nam govori da će neko drugi voditi Stellantis u to vreme, pa je takva tema bila glavna tokom razgovora.

Tavareš je istovremeno dao i izvjavu kolegama sa sajta Automotive News i rekao da će budućnost nekih brendova biti poznata već za „dve ili tri godine“. Na pitanje šta se desilo sa spomenutim desetogodišnjim planom, Tavareš je odgovorio da je 2026. godina na pola puta do toga i da se već tada može analizirati situacija i zaključiti ko je opravdao očekivanja.

Naravno, u najgoroj situaciji je američki brend Chrysler. Kompanija trenutno ima samo jedan model u ponudi i to minivan Pacifica koji je predstavljen još pre sedam godina. Iako je Chrysler predstavio neke koncepte prethodnih godina, od čega je električni krosover po imenu Airflow delovao najuverljivije, ni jedan od njih nije ušao u serijsku proizvodnju. Neki mediji pišu da ni Dodge nije na „zelenoj grani“, mada bi se to moglo promeniti 2025. godine kada debituju nove generacije modela kao što su Charger i Durango.

Lancia je u najtežem položaju u Evropi, iako nedavno predstavljena nova generacija gradskog modela Ypsilon nagoveštava bolje dane. Italijanski proizvođač vozila je najavio i novi krosover Gamma koji će se proizvoditi na istoj platformi kao Fiat 600. Situacija je nešto bolja za Alfu Romeo pošto 2025. godine stižu novi Giulia i Stelvio. Trebalo bi da budu zabrinuti i Maserati i DS pošto oba brenda trenutno posluju u minusu i Tavareš nije krio svoja razočarenja prethodnih meseci.

Nada za sve spomenute brendove jeste ta što, kao što smo rekli, Portugalac odlazi u penziju tako da će konačnu reč imati neko drugi…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare