Scania je postala prva kompanija koja u proizvodnji svojih kamiona na glavnoj proizvodnoj traci u Švedskoj ugrađuje reparirane delove.
Reparirani menjač korišćen u procesu prošao je rigorozna testiranja, praćen je kvalitet i funkcionisanje na osnovu oko 100 parametara, a ustanovljeno je da je zadovoljio sve standardne kvalitete i performanse, a potvrđeno je da je “kao nov”.
U ovom procesu je iskorišćeno oko 50% manje materijala, i proizvedeno je 45% manje karbonskih emisija u poređenju sa proizvodnjom potpuno novih menjača.
Inicijativa je deo iReGear projekta, koji je pokrenut u saradnji sa Kraljevskim tehnološkim institutom KTH i kompanijom Scandinavian Transmission Service AB, a finansira ga švedska agencija za inovacije Vinnova.
Trenutno se reparacija u evropskom automobilskom sektoru uglavnom koristi za proizvodnju rezervnih delova za aftermarket tržište, i čini samo 1,1% ukupne proizvodnje.
Međutim, ova metoda se sve više smatra ključnom za postizanje klimatskih ciljeva i unapređenje kružne ekonomije ublažavanjem oskudice resursa.
Ovo pokazuje da je integrisanje repariranih komponenti direktno u proizvodne linije novih vozila zapravo izvodljivo – to bi moglo znatno da izmeni prakse u industriji prema održivijim operacijama bez žrtvovanja kvaliteta.