11. Oktobra 2024.

Svjetska premijera: Škoda Enyaq RS Race

Škoda Motorsport predstavila je novi koncept potpuno električnog trkačkog automobila: Enyaq RS Race.

Ovo služi kao pilot projekat za buduće proizvodne modele, a niži i širi koncept automobil uključuje održive delove od biokompozita koji pružaju istu krutost i težinu kao karbonska vlakna, doprinoseći ukupnom smanjenju težine od 316 kg u poređenju sa modelom Škoda Enyaq Coupé RS na kom se temelji, navodi Škoda.

Razvoj modela Enyaq RS Race započeo je 2023, a iako je baziran na modelu Škoda Enyaq Coupé RS, konceptni automobil koristi isti električni pogonski sklop, ali je 70 mm niži, 72 mm širi napred i 116 mm širi pozadi. Takođe, što je najvažnije, znatno je lakši.

Osim ovoga, koncept ima brojne vizuelne i tehničke izmene, uključujući širu, spuštenu šasiju, redizajnirane branike, kao i modifikovane amortizere i opruge, a potpuno novi kočioni sistem visokih performansi, trkačka sedišta i sigurnosni kavez obezbeđuju najveću moguću aktivnu i pasivnu bezbednost.

Zatamnjena prednja svetla imaju prepoznatljiv Škoda Motorsport logo, sa kućištima prednjih svetala modifikovanim za usklađivanje sa većim točkovima. Zatamnjena su i zadnja svetla, dok je na Škoda maski, Crystal Face proizvodnog modela zamenjen jednom izduženom LED trakom koja povezuje dva prednja svetla.

Održivi delovi od biokompozita, razvijeni u saradnji sa kompanijom Bcomp, korišćeni su za karoseriju, uključujući branike, blatobrane, krov, krovni otvor i zadnje krilo. Ovi lagani materijali takođe su primenjeni u unutrašnjosti, kao što su instrument tabla, paneli vrata i oslonci za noge vozača i suvozača. Dodatno, panoramski stakleni krov standardnog modela zamenjen je biokompozitnom pločom.

Za izradu karoserije modela Enyaq RS Race, pojedinačni delovi karoserije uzeti su s proizvodne trake, redizajnirani od nule i ponovo sastavljeni. Uz zaštitni kavez izrađen od hrom-molibden čelika visoke čvrstoće, koncept vozilo ima i druge sigurnosne elemente izvedene iz modela Škoda Fabia RS Rally2. 

Paket aerodinamike uključuje veliko zadnje krilo, aerodinamički optimizovan krov i NACA usisnik vazduha koji usmerava vazduh ka unutrašnjosti. Mala krilca na zadnjoj strani krova usmeravaju strujanje vazduha direktno na zadnje krilo. 

Redizajniran je i usisnik vazduha za rashladni sistem, s prednjim delom koji je sada potpuno čvrst, a vazduh ulazi kroz donji deo branika, zbog čega je bio potreban nagnut zid hladnjaka. Redizajnirani branici s dve dodatne vazdušne zavese napred, širim branicima i novim zadnjim difuzorom zajedno s velikim zadnjim krilom povećavaju potisnu silu, poboljšavajući vozne karakteristike pri većim brzinama. 

Škoda Enyaq RS Race 2

Turbulencije oko točkova minimalizovane su elementima za usmeravanje vazduha u obliku krila, dok ventilacione rešetke u prednjim i zadnjim lukovima točkova poboljšavaju i aerodinamiku i hlađenje kočnica. Enyaq RS Race takođe se može opremiti aerodinamički optimizovanim točkovima.

Dalje, točkovi od 20 inča opremljeni su gumama niskog profila. Dva elektromotora, koji daju kombinovanu snagu od 250 kW, i baterija od 82 kWh identični su onima u proizvodnom modelu. Poput modela Škoda Enyaq Coupé RS, maksimalna brzina je 180 km/h, ali lakši Enyaq RS Race sada može ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi.

Potpuno redizajnirana unutrašnjost inspirisana je modelom Škoda Fabia RS Rally2, a uključuje i modifikovani infotainment sistem. Umesto progresivnog upravljanja sa letvom i zupčanikom koji se koristi u Enyaq Coupé RS, Enyaq RS Race opremljen je linearnim upravljanjem, sa podesivom težinom upravljanja kontrolisanom putem softvera, a odnos pogona je optimizovan za trkačke performanse. 

Selektor pogona i centralni panel za pokretanje automobila i aktiviranje sistema za automatsko gašenje požara smešteni su između sedišta u ovom dvosedu.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare