10. Oktobra 2024.

Duster ima Bigster, a Tiguan Tayron

Volkswagen je predstavio model Tayron kao produženu varijantu Tiguana.

Sreda nam je donela dve SUV premijere. Nakon što je Dacia prikazala Bigster kao produženu verziju Dustera, VW je otkrio Tayron koji slovi za dužu varijantu Tiguana.

Inače, Tayron nije novo ime u Volkswagenovoj gami. U Kini postoji još od 2018. a sada ulazi u evropski portfolio kompanije.

U suštini, u pitanju je verzija sa sedam sedišta najnovije generacije Tiguana. Drugim rečima, zamenjuje stari Tiguan Allspace koji se prodaje u Evropi.

Pozicioniran između Tiguana i većeg SUV modela Touareg, Tayron nije model koji će isključivo biti dostupan sa sedam sedišta jer se može naručiti i sa samo dva reda.

Može se takođe smatrati Volkswagenovim ekvivalentom modela Škoda Kodiaq.

Što se tiče dizajna nema većih iznenađenja, s obzirom da prilično liči na “razvučeni” Tiguan. 

Tayron je dug 4.770 mm, što ga čini za 231 mm dužim od Tiguana. Da bi se prilagodio konfiguraciji sa tri reda sedišta, njegovo međuosovinsko rastojanje je produženo 114 mm, na 2.791 mm.

Širina vozila je 1.852 mm, dok je visina 1.660 mm, pri čemu su obe ove dimenzije nešto veće od onih kod Tiguana.

Tayron je izuzetno praktičan SUV. Kapacitet prtljažnika iza sedišta varira od 345 litara za verziju sa 7 sedišta do 885 litara za dvoredni model.

Ako se i drugi red preklopi, zapremina raste na 2.090 litara za varijantu sa 5 sedišta, odnosno na 1.905 litara za trorednu konfiguraciju.

Ukoliko izaberete hibridnu verziju, brojevi će biti manji jer baterija zauzima dodatni prostor. Treba napomenuti da će se elektrifikovani Tayron prodavati isključivo sa dva reda sedišta.

Sve verzije Tayrona dobijaju automatski menjač sa dvostrukim kvačilom sa šest stepeni prenos za plug-in hibride i sedam za modele sa konvencionalnim pogonom.

PHEV verzije imaju striktno pogon na prednje točkove, slično kao bazične benzinske i dizel varijante.

U osnovnoj verziji, novi SUV se oslanja na 1.5-litarski turbo-benzinski motor sa 150 konjskih snaga i obrtnim momentom od 250 Nm.

Ovaj motor ima “laku” hibridnu tehnologiju i može da radi samo uz pomoć dva cilindra kako bi se uštedelo gorivo, kada dodatna snaga nije potrebna.

Pomenutom benzincu pridružio se štedljivi 2.0 TDI dizel sa istih 150 KS, ali i mnogo većih 360 Nm.

Što se tiče snažnijeg 2.0 TDI sa pogonom na sve točkove, on raspolaže sa 204 KS i 400 Nm.

VW će takođe nuditi Tayron sa parom 2.0 TSI benzinskih motora, od kojih jedan ima 150 KS i 320 Nm, a drugi 265 KS i 400 Nm.

Dizel motori su pali u nemilost u Evropi, pa proizvođači postepeno prelaze na plug-in hibride.

VW nudi jedan sa 204 KS, a drugi sa 272 KS, pri čemu oba kombinuju 1.5-litarski turbo-benzinski motor sa elektromotorom.

PHEV verzije imaju litijum-jonsku bateriju korisnog kapaciteta 19,7 kWh i podrškom za DC punjenje od 50 kW.

Ako je baterija potpuno napunjena, Tayron PHEV može da pređe samo uz pomoć električne energije više od 100 kilometara.

U kombinaciji sa rezervoarom za benzin, auto može preći oko 850 kilometara.

Tayron će se proizvoditi u Volfsburgu u Nemačkoj, a u evropske prodajne salone stiže ove jeseni.

VW Tayron

U međuvremenu, novi SUV će za nekoliko dana imati priliku da vide posetioci Salona automobila u Parizu 2024.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare