9. Oktobra 2024.

Renault Twingo četvrte generacije deflorisan prije prve bračne noći

Ideja francuske marke po imenu Renault je bila da na dan 14. oktobar predstavi prototip vozila nazvanog Twingo E-Tech predstavi na Salonu automobila u Parizu, Podrazumeva se da bi iz koncepta iznikao serijski model s cenom koja je skromnija od 20 hiljada evra. Ne bi ga bilo moguće pazariti pre 2026. godine.

Renault je još u novembru prošle godine najavio „četvrti“, potpuno električni Twingo E-Tech, kada je to bio samo nacrt stilskog rešenja, a platforma novog hečbeka je još uvek bila u fazi profilisanja. Postojale su glasine da će Twingo četvrtog naraštaja biti vezan za jedan od novih modela marke Smart (sada je pod kontrolom kineskog holdinga Geelyija), ali one nisu potvrđene.

Pregovori o zajedničkom razvoju jeftinih električnih automobila između Renaulta i koncerna Volkswagen su zaista vođeni, ali nisu doveli ni do čega. Volkswagen je na kraju najavio da će samostalno razviti svoj najjeftiniji električni automobil i predstaviti ga 2027. godine.

Renault je odabrao neobeolodanjenu kinesku inženjersku kompaniju nakon sprovedenih analiza, a koja će pomoći razvoju novog Twinga, sve do 2026. godine i koja će obezbediti da početna cena bude u zoni pristupačne, to jest da iznosi nešto manje od 20 hiljada evra. Istovremeno, novi Twingo će nastaviti da se proizvodi u Evropi, to jest u Renaultovoj slovenačkoj fabrici u Novom Mestu.

Renaultova pres služba je ranije danas saopštila da će novi Twingo biti prvi put prikazan uživo na predstojećem Salonu automobila u Parizu, koji je na programu od 14. do 20. oktobra i objavila je nekoliko novih rendera četvrte generacije hečbeka.

Kao što već znamo, Twingo u četvrtom pokolenju, po obliku školjke i pojedinačnim dekorativnim elementima imitira hečbek prve generacije, koji je premijerno prikazan u Parizu u oktobru 1992. godine.

Mališan Prve generacije je smatran veoma inovativnim u pogledu oblika karoserije, a njegov simpatičan dizajn se dopao mnogim Evropljanima, zbog čega se monovolumenski hečbek prodavao u Evropi u količinama većim od 200 hiljada komada godišnje. Sledeće dve generacije su bile tradicionalnije u smislu stila i manje uspešne, pa nije iznenađujuće što je Renault prilikom razvoja hečbeka četvrte generacije odlučio da reprodukuje stil „prvog“ Twinga.

Ovog puta je to učinio novom nivou, pa je monovolumenska karoserija propraćena i poluloptastim prednjim svetlosnim grupama, dok su očuvane i okrugle kvake na vratima. Ipak, mališa sada ima petoro vrata umesto troje, a točkovi su se primetno povećali. Unutrašnjost novog Twinga još nije otkrivena, ali verujemo da će biti i citata i referenci ka heču prve generacije.

Francuski brend očekuje da će prodati najmanje 150 hiljada jedinica ovog vozila, i to na godišnjim osnovama, što se, u svetlu globalnog usporavanja potražnje za električnim vozilima, čini preambicioznim čak i ako novajlija zaista bude dolazio s početnom cenom manjom od 20 hiljada evra.

Na kraju dodajmo da će na predstojećem pariskom skupu, Renault prikazati i potpuno električni i novi Renault 4 E-Tech, a videćemo i predivni konceptni karavan s logotipom Emleme. Taj dolazi kao svojevrsan hibrid (vodonično – baterijski).

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare