Teslin Cybertruck previše je veliki i oštar za evropske puteve, upozorili su danas evropski aktivisti.
Ovo upozorenje je stiglo u trenutku kada je u Evropi pokrenuto pitanje registracije jednog od prvih elektičnih kamioneta koji su stigli na evropsko tržište.
Kako piše Gardijan, među aktivistima se javila zabrinutost oko toga da li je dozvoljena vožnja Cybertrucka u Evropi, zbog strogih pravila o bezbednosti na putevima koji zabranjuju oštre ivice i zahtevaju ograničavanje brzine na vozilima čija ukupna težina ne prelazi 3,5 tone.
Teslin priručnik navodi da ugaona čelična vozila imaju četri tone bruto težinu, dok je ekvivalent standardnog porodičnog automobila, kao što je Ford fokus 1,9 tona.
Strah među aktivistima je, kako Gardijan podseća, izazvala čijnjenica da je nekoliko sajber-kamiona već je uočeno na evropskim ulicama.
Gardijan dodaje da su u pismu Evropskoj komisiji i vlastima u Češkoj Republici, gde je registracija jednog sajber kamiona izazvala raspravu o bezbednosnim pravilima,aktivisti pozvali da se sajber kamioni registrovani u EU uklone sa javnih puteva.
”Sve više se uvoze veoma veliki kamioni koji donose opasnost na naše ulice“, rekao je Džejms Niks iz neprofitne organizacije Transport & Environment.
Evropsko tržište automobila pratilo je severnoamerički prelazak na velika i teška sportska terenska vozila, ali se očekivalo da propisi o bezbednosti i zagađenju zaustave njihovu preveliku kupovinu.
Ipak, vlasnici za registraciju takvih vozila koriste “rupu” u zakonu, koristeći pojedinačna odobrenja za vozila, koja ih podvrgavaju manjem testu nego za ostale automobile.
Aktivisti upozoravaju i podsećaju, da organi za izdavanje dozvola u državama članicama, nadležni za proveru vozila pre dolaska na tržište, imaju mogućnost da odstupe od pravila EU u pojedinačnim slučajevima.
B92.