Njemačka je glasala protiv dodatnih carina EU na kineska električna vozila. Odnosno, na vozila koja se proizvode u Kini. Ali carine su izglasane.
Sada generalni direktor Volkswagen grupe, Oliver Blume, upozorava na moguću odmazdu.
“Ukoliko do toga dođe, suočili bismo se sa značajnim problemima na kineskom tržištu. I zato smo jasno protiv takvih novih pravila”, rekao je Blume za Bild am Sonntag.
Nekoliko brendova unutar VW grupe ima značajnu prodaju u Kini, uključujući Audi, Lamborghini, Porsche i Volkswagen.
Ako Kina kazni nemačke brendove i ako uvede dodatne carine na automobile evropske proizvodnje, to će biti udar na nemačku auto-industriju već pogođenu krizom.
Umesto toga, Oliver Blum predlaže da kineski proizvođači koji ulažu u EU treba da budu izuzeti od carina.
Nakon što je EU privremeno uvela carine u julu, nekoliko kineskih automobilskih kompanija otkrilo je planove za preseljenje fabrika u Evropu.
Na primer, BYD gradi fabriku u Mađarskoj, dok je Volvo (koji je u vlasništvu Kineza) u procesu premeštanja proizvodnje električnog automobila EX30 u Gent, Belgija.
B92.