Ako ste u potrazi za polovnim automobilom, jedna od prvih stvari na koju ćete da obratite pažnju jeste njegova kilometraža – a brojni su načini da se njome manipuliše.
“Automobili sa niskom kilometražom vrlo su traženi na tržištu polovnih vozila. Ipak, preporučuje se da kupci ne žure sa kupovinom takvog vozila i da provere podatke istorije kilometraže”, rekao je Matas Buzelis, glavni i odgovorni za komunikacije u carVerticalu.
Nepošteni prodavci menjaju kilometražu i starijih i novijih automobila, dodao je Buzelis.
Često se stvarna kilometraža automobila može odrediti prema njegovom opštem stanju. Što se vozilo češće koristilo, veća je verovatnoća da će njegova unutrašnjost biti istrošena.
Istrošeni volan, ručica menjača i pedale obično pokazuju da je automobil prešao desetine hiljada kilometara. Takođe, loše stanje sedišta može ukazivati na to da se vozilo intenzivno koristilo.
Međutim, postoje slučajevi kada prodavci zamenjuju dotrajale delove enterijera kako bi automobil izgledao privlačnije. To može dovesti u zabludu potencijalne kupce i navesti na kupovinu takvog automobila bez provere njegovog stanja na servisu.
Značajno istrošeni delovi mogu takođe da ukazuju na veliku kilometražu. Škripa kočnica ili kvačilo koje je teško otpustiti, mogu da znače da je vozilo prešlo više kilometara nego što je navedeno u oglasu. Naravno, puno zavisi i od vozačkih navika vlasnika i održavanja vozila.
Prilikom odabira polovnog automobila preporučuje se da se obrati pažnja na uslove u kojima je korišćen. Ako se automobil uglavnom kretao planinskim terenom, kvačilo, kočnice i motor biće znatno istrošeni.
Zahvaljujući popularnosti usluga provere istorije vozila, kupci i prodavci automobila mogu lako da vide sve podatke koji ih mogu interesovati. Neki su iznenađeni kada saznaju da je njihov automobil uvezen iz inostranstva, značajno oštećen ili ima lažiranu kilometražu.
“Iako uvoz automobila daje veće mogućnosti kupcima koji su u potrazi za polovnim automobilom, uvezena vozila nisu uvek u dobrom stanju. Postoji tri puta veća verovatnoća da će uvezeni automobili imati izmenjenu kilometražu, tako da provera istorije automobila smanjuje mogućnost prevare”, kaže Buzelis.
Česti kvarovi takođe mogu ukazivati na promenjenu kilometražu. Ako prodavac tvrdi da je automobil prešao 100.000 kilometara, ali je stvarna kilometraža dvostruko veća, neke komponente će biti znatno istrošene.
Kupovina ovakvog automobila može da rezultira trošenjem puno novca na popravke i poteškoćama u planiranju održavanja, pa se više isplati da ga prodate nego popravljate – pazite samo da budućeg kupca obavestite o stvarnom stanju vozila.
B92.