Prvi serijski Ferrari sa 4 vrata lansiran je 2022.
Pre dve godine, 13. septembra 2022, Ferrari je zapanjio automobilsku industriju novim modelom Purosangue.
U pitanju je prvi serijski Ferrari sa 4 vrata i prvi SUV iz Maranela, mada u kompaniji izbegavaju da ga tako nazovu.
Ipak, Purosangue je svakako konkurent u segmentu SUV vozila/krosovera, u kome se drugi luksuzni brendovi (Aston Martin, Lamborghini, Maserati…) takmiče već duži niz godina.
Kada je Purosangue predstavljen, izazvao je veliku pometnju. Tvrdokorni fanovi Ferrarija su rekli da je to svetogrđe, dok su drugi ovaj SUV videli kao dobru priliku za proširenje na nove automobilske segmente.
Tekst se nastavlja posle oglasa
Ali kakav je uticaj Purosangue imao na Ferrarijevu prodaju i imidž?
Dobra vest je da Ferrari trenutno prodaje više vozila nego ikada ranije. Prema polugodišnjim rezultatima, brend je zabeležio novi prodajni rekord u prvoj polovini 2024, sa više od 7.000 isporučenih jedinica.
Ukupno, italijanski proizvođač automobila je širom sveta prodao 7.044 jedinica, što je povećanje od 1,2 odsto u odnosu na period od januara do juna 2023.
Iako je ovo najskromniji rast prodaje u pomenutom periodu u poslednjih deset godina (ne računajući 2020. COVID godinu), obim od januara do juna 2024. bio je skoro duplo veći od ukupnog broja isporučenih Ferrarija pre deset godina, kada je prodaja na polugodišnjem nivou iznosila 3.694 jedinice.
Rast je izuzetan s obzirom na visoku cenu Ferrarija i mnoge geopolitičke tenzije koje utiču na neka od njegovih tržišta.
Razlog za povećanje, međutim, nije u potpunosti zbog modela Purosangue. Naime, prodaja SUV-a nije počela pre kraja trećeg kvartala 2023.
Prema podacima kompanije JATO Dynamics, koja pokriva 52 tržišta širom sveta, Purosangue je bio treći najprodavaniji Ferrari između januara i avgusta 2024.
Podaci, koji isključuju ključna tržišta poput Bliskog istoka, govore da je Ferrari, zaključno sa avgustom, prodao skoro 1.500 primeraka svog SUV modela. Purosangue je bio tek treći najprodavaniji model brenda, posle Ferrarija 296 (sa više od 3.100 jedinica) i modela Ferrari Roma (sa skoro 1.900 jedinica).
Purosangue je nadmašio Ferrari SF90, 812 i Portofino, između ostalih.
Osnovna cena modela Purosanguea je oko 424.000 dolara, što je oko 81.000 dolara više od Ferrarija 296 GTB i 176.000 dolara više od Ferrari Roma kupea.
Pored toga, Purosangue je zabeležio za 28 procenata veću prodaju od SF90, ali je osnovna cena SF90 bila samo 16 procenata viša od SUV-a Purosangue. To znači da Ferrari definitivno povećava svoj prihod.
Što se tiče imidža Ferrarija, nema dokaza koji bi ukazivali na to da on srozao zbog modela Purosangue.
Brend nastavlja da bude među najdominantnijim u segmentu superautomobila. I zato zarađuje mnogo novca.
U međuvremenu, Ferrarijeva procena na berzi je dostigla novi maksimum, sa cenom akcija na skoro 474 dolara (27. septembra 2024.).
Zaključak: Purosangue je još jedan uspeh za Ferrari.
B92.