Kineska invazija na Evropu se nastavlja, a novi model koji stiže na Stari kontinent je električni pikap.
Reč je o modelu brenda Maxus, koji posluje pod SAIC-om, a koji je takođe vlasnik MG-a. Maxus je na sajmu u Hanoveru predstavio svoj novi električni pikap eTerron 9, koji naziva “prvim evropskim 4×4 električnim serijskim pikapom proizvedenim na specijalnoj električnoj platformi”.
Ovo vozilo odlikuje “New Electrified Mecha” dizajn, koji podrazumeva potpuno zatvorenu prednju masku, vertikalna prednja svetla sa dnevnim svetlima u obliku slova C, dok se ispod haube krije prtljažni prostor zapremine 236 litara.
Pikap ima “oštru” karoseriju i plastične obloge, kao i elektronska vrata prtljažnika i srednja vrata koja povećavaju prostor za utovar jednostavnim pritiskom dugmeta, tako da je moguće lako utovariti predmete duge do 2,4 metra.
Gledajući dimenzije, dužina pikapa iznosi 5.500 mm, što znači da je za 140 mm duži od Ford Rangera, odnosno 175 mm od Toyota Hiluxa.
I dok je eksterijer “generičan”, unutrašnjost je prilično zanimljiva. Presvučena je kožom u dva tona uz “samostojeće” ekrane, a tu su i metalni detalji, plutajuća centralna konzola i dvokraki upravljač. Vozačevo sedište se elektronski podešava u osam smerova i poseduje funkciju ventilacije i masaže.
Oba prednja sedišta se mogu preklopiti, čime se dobija ravna površina za spavanje dužine 1.700 mm.
Pikap pokreću dva elektromotora, koji isporučuju 442 KS na sva četiri točka. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 5,8 sekundi. Dobio je bateriju kapaciteta 102 kWh, koja omogućava domet do 430 kilometara.
Koristeći 115 kW DC brze punjače, baterija se napuni od 20% do 80% za oko 40 minuta. Na raspolaganju je Vehicle to Load funkcija, koja omogućava bateriji da napaja više 2,2 kW i 6,6 kW utičnica.
Prodaja u Evropi bi trebalo da počne u četvrtom kvartalu ove godine.