19. Septembra 2024.

Gašenje požara na električnom kamionu – nemoguća misija?

Kalifornijski vatrogasci morali su da poliju zapaljenu bateriju električnog kamiona-šlepera Tesla Semi sa 190.000 litara vode da bi suzbili vatru.

Kamion se zapalio pošto je skrenuo as puta i udario u drvo, saopštila je američka Agencija za bezbednost saobraćaja (NTSB).

Pored ogromne količine vode, vatrogasci su iz helikoptera sipali tečnost, tzv. “usporivač požara” oko kamiona, a put je zbog gašenja bio zatvoren 15 sati.

Vatrogasci su rekli da je baterija dostigla temperaturu od 540 Celzijusa dok je gorela.

Povodom ovog požara koji se dogodio u avgustu na međudržavnom putu severoistočno od Sakramenta, NTSB navodi da će razmotriti rizike od požara velikh litijum-jonskih baterija kamiona.

Ta agencija je utvrdila da u kamionu nije radio nijedan od Teslinih delimično automatizovanih sistema za sprečavanje sudara i pomoć posle njih, i da ti sistemi “nisu mogli da se uključe”.

Pošto je kamion odvučen sa puta, vatrogasci su ga nadgledali 24 sata jer litijum-jonske baterije mogu da se ponovo zapale i pošto se požar ugasi.

Rizik veliki, uputstva neadekvatna

Posle istrage 2021. godine, NTSB je utvrdio da požari baterija električnih vozila visokog napona predstavljaju rizik za one koji prvi priteknu da gase, a da su uputstva proizvođača vozila i baterija o tome kako gasiti požar neadekvatna.

Tesla električne kamione-šlepere Semi isporučuje od decembra 2022. godine.

Izvršni direktor Ilon Mask je tada rekao da ti kamioni na električni pogon imaju domet sa punim baterijama od 800 kilometara i to sa 37 tona tereta na prikolici.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare