Juče smo objavili vest o tome kako je, na nemačkom tržištu, u avgustu drastično opala tražnja za automobilima generalno, a posebno za električnim četvorotočkašima (-69%). Strmoglavi pad je krenuo nakon kraja prošle godine, to jest onda kada su ukinute državne subvencije za kupovinu električnih automobila. Nekontrolisan pad su u početku obuzdavali popusti koje su odobravale same kompanije proizvođači,, ali najnovija statistika pokazuje da je u julu na nemačkom tržištu prodato 37% manje električnih automobila nego godinu dana ranije, a u avgustu je bio još osetno drastičniji. Shvatajući da tržište treba sačuvati, nemačka vlada pripremila je novi projekat subvencija za električne automobile.
Istina, ako su ranije popusti bili dostupni svim krajnjim kupcima, mada su suštinski subvencionisani proizvođači (a ne kupci), sada je za formalni podsticaj izabrana uža niša, pa su potencijalni korisnici samo oni koji se pojavljuju u okviru korporativne prodaje. Kompanijama koje kupuju električna vozila biće ponuđena značajna poreska olakšica od 40% u godini kupovine, iako će se u narednim godinama postepeno smanjivati na 6%.
Novi program će važiti za kupce električnih automobila koji su prodati nakon 1. jula 2024. pa sve do decembra 2028. godine. Takođe, gornja granica cene električnih automobila obuhvaćenih subvencijama je podignuta sa 70 hiljada na 95 hiljada evra. Očigledno, takva mera je bila potrebna da bi se u program uključili skupi nemački premijum modeli kako bi se pomoglo njihovim proizvođačima. Na primer, sedan BMW i5, a koja je prikazana na fotografiji ispod, košta najmanje 70.200 evra u Nemačkoj. Prema proračunima, nove subvencije za električna vozila koštaće nemačke poreske obveznike 540 miliona evra.
Udeo korporativne prodaje na nemačkom tržištu je zaista veliki, tako da bi nova mera zaista mogla pozitivno da utiče na prodaju električnih automobila. Međutim, ne veruju svi da koren problema nemačkih (i evropskih uopšte) proizvođača automobila leži samo u opadajućoj potražnji za električnim automobilima. Na primer, finansijski direktor grupe Volkswagen, Arno Antlic, koji je nedavno dao prodornu izjavu da bi u naredne dve godine mogao da propadne ceo Volkswagen, drugačijeg je mišljenja.
Antlic je izneti stav objasnio generalno teškom situacijom na evropskom tržištu, koje se nije oporavilo od pandemije, jer trenutno godišnje proda dva miliona automobila manje nego pre četiri godine. Grupa Volkswagen sa svim zavisnim preduzećima zauzima približno 25% celokupnog evropskog tržišta automobila, što znači da trenutno ne prodaje oko 500 hiljada automobila godišnje, što je ekvivalent proizvodnom kapacitetu dve fabrike. Malo je verovatno da će nemački program subvencija za električne automobile biti spas u ovoj situaciji.
AutoRepublika