Carine na uvoz električnih automobila iz Kine u EU su prvenstveno za cilj imale zaštitu lokalnih proizvođača automobila, ali bi nasuprot protekcionističkim izvornim naumima, mogle imati suprotan efekat na španski brend Cupra, kako je upozorio šef te marke.
Čisto električni krosover Cupra Tavascan je konstruisan u Španiji, ali se proizvodnja istog odvija u Narodnoj Republici Kini, odakle se potom uvozi u Evropu. Krosover bi takođe trebalo da podleže uvoznoj carini na električni automobil koju je predložila Evropska komisija. Za model Tavascan, ovaj namet bi trebalo da dostigne oko 21,3%, kako prenosi Reuters. Istovremeno, Španci odbijaju da izmeste proizvodnju na drugo mesto, pošto su u kinesku fabriku uložili ogromne sume. Šef Cupre, Vejn Grifits u isto vreme odbacuje mogućnost povećanja cene ovog modela, posebno imajući u vidu ranjivost evropskog tržišta.
Istovremeno, bez planirane prodaje Tavascana na evropskom tržištu, španska marka rizikuje da ne ispuni standarde emisije CO2 koje zahteva EU. To bi moglo dovesti do velikih kazni, što bi na kraju moglo značiti smanjenje proizvodnje kod proizvođača automobila i otpuštanja, nagovijestio je Grifits.
„Carine prete celokupnoj budućnosti Cupre,“ kaže Grifits. „Iako je osnovna namera onog ko je uveo carine bila da zaštiti evropske automobilske proizvođače, na nas će imati potpuno suprotan efekat, pa se rešenje mora pronaći“, citirao je Reuters ovog poslovnog čoveka.
Ovakav stav šefa Cupre jača kritičare ideologa uvođenja carina na kineske električne automobile. Pride, pored samih carina na uvoz EV iz Kine, Cupra je prinuđena da plati i standardnih 10% carine, a što je bilo na snazi od ranije. Stoga i ne čude kritike koje stižu iz španske kompanije koja posluje unutar Volkswagena.
Cupra je prvobitno trebalo da plati carinu do 38,1% na uvozene primerke električnih automobila iz Kine, ali je to kasnije smanjeno na 21,3%. Međutim, Tesla, koja ima veliku fabriku u Šangaju, uspela je da ispregovara smanjenje carine do 9%. Cupra je navodno već zatražila dalje pregovore o visini carine, ali bi razmatranje i analiza tog zahteva mogla da potraje i do devet meseci.
AutoRepublika