Na moje pitanje o čemu se radi i koji sistem je pogođen „kampanjom“, kako navodi proizvođač iz Minhena, a zapravo opozivom, dobio sam informaciju da se radi o neispravnom kočnom modulu. Sada Motor1 piše kako je BMW u februaru već povukao 80 hiljada vozila zbog malfunkcije tog sistema, da bi sada bio prinuđen da na ponovnu intervenciju pozove 278 hiljada vlasnika vozila zbog istog problema. Redakcija portala Motor1 se poziva na CarExpert.
Lista modela za opoziv obuhvata sledeće adute Bavaraca proizvedene za modelne 2023. do 2025. godine: BMW i5, Serija 7, i7, X1, X2, X3, X5, X6, X7 i XM. Konkretna vest se odnosi na američko tržište, ali se isto tako navodi da su predmet povlačenja i ona vozila koja su već bila u servisu po istom osnovu, naveo je portal BMW Blog.
Sudeći po dokumentima američke agencije za bezbednost NHTSA, integrisani kočni sistem može da pravi probleme u funkcionisanju i da ne radi onako kako je izvorno zamišljeno, a što bi moglo da dovede do smanjene pomoći elektronike pri kočenju u kritičnim situacijama. Ako se tako nešto dogodi, onda se na komandnoj tabli ispisuje upozorenje i obaveštenje o problemu.
„Grešni“ kočni modul bi mogao da dovede do produženih zaustavnih puteva i da inicira malfunkciju sistema za sprečavanje blokade točkova (ABS) i sistema za stabilizaciju vozila elektronskim putem (ESP). Kako bilo, uočena neispravnost nije od uticaja na mehaničku sposobnost vozila da se zaustavi, niti je od uticaja na funkciju autonomnog kočenja u opasnim sekvencama, mada nije jasno kako je to moguće kada je upravo navedeno da se problem tiče tih osobina vozila.
Sigurni smo da će biti još medijskih izveštaja na ovu temu, pa ćemo propratiti odnosna dešavanja.
AutoRepublika