Prema nezvaničnim informacijama, AKUMULATOR električnog skutera izazvao je požar u Novom Sadu koji je odneo šest života. Zbog toga je dovedena u pitanje sigurnost svih građana koji posjeduju uređaje i vozila na litijumske baterije. Stručnjaci upozoravaju da je potreban još veći oprez kako eventualna oštećenja i kvarovi baterija ne bi odnijeli više života.
Litijumske baterije nalaze se u pametnim telefonima, električnim skuterima i biciklima, kao i u automobilima. Svako oštećenje, neispravnost baterije ili njenog punjača može uzrokovati požar.
“Mislim da je glavni problem to što se ova prevozna sredstva sada mogu kupiti za relativno male pare, koja vjerovatno, gotovo sam potpuno siguran, ne ispunjavaju neke minimalne sigurnosne uslove i dešavaju se ovakvi slučajevi”, rekao je Krunoslav Ormuž, stalni sud sudac, za HRT
Problem je kvalitet proizvodnje
Istraga o požaru u južnokorejskoj fabrici litijumskih baterija u junu otkrila je da je kvalitet proizvodnje veliki problem. Ubijena su 23 radnika.
„Aricell je zaposlio veliki broj nekvalificiranih radnika kako bi ispunio proizvodne ciljeve. Kao rezultat toga, broj novih kvarova se značajno povećao.
Uprkos raznim problemima, kompanija je nastavila da proizvodi baterije bez preduzimanja većih mjera, što je dovelo do ove nesreće”, rekao je Kim Jong-min, šef istražnog tima južnokorejske policije.
Baterije koje je gotovo nemoguće ugasiti
Ove baterije je gotovo nemoguće ugasiti, a to su pokušali i velikogorički vatrogasci.
“Probali smo gašenje vodom – nije išlo, pjenom – nije išlo, CO2 – nije išlo, čak ni kad smo gasili vodom, prvo smo potopili baterije pa ih probušili, jednostavno ima dovoljna količina oksidansa u njemu i dalje gori, tako da nismo naišli na pametno sredstvo za gašenje”, rekao je za HRT Ivica Maceković, zapovjednik JVP Velika Gorica.
Stoga stručnjaci pozivaju sve vlasnike uređaja i vozila s litijumskim baterijama da budu oprezniji. “Svakako, sve naše sugrađane i korisnike ovakvih vozila treba savjetovati da ni na koji način ne ostavljaju ove akumulatore ili ova vozila na punjenje bez ličnog nadzora.
Ukoliko dođe do požara, odnosno ako se čuje zvuk ili nešto počne da se dimi, bateriju treba isključiti iz mreže i ukloniti iz zone u kojoj može izazvati veću štetu”, rekao je sudski vještak Ormuž.
Problem paljenja u javnim garažama
To može biti problem, na primjer, na trajektu ili u javnim garažama.
“Kada ove baterije izgore, ispuštaju veliku količinu toplote i veliku količinu dima. Pretpostavljam da će tamo biti veoma teško naći zapaljeno vozilo, a nećemo moći da ga izvučemo iz podzemne garaže, “, rekao je vatrogasac Maceković.
Električna vozila čije su baterije 100 posto napunjene nisu dozvoljene na trajektima u Grčkoj. Južna Koreja planira slično ograničenje za podzemne garaže.
Index.hr