Američko automobilsko tržište je prošlo kroz velike promene tokom poslednje decenije. Konkretno, videli smo firme kako iz ponude eliminišu putničke automobile i fokusiraju se na popularne i značajno profitabilnije krosovere, terence i pikap kamionete. To se posebno odnosi na ove proizvođače koji se usredsređuju na modele za šire narodne mase, dok u kategoriji premijum vozila, još uvek možete da dobijete „normalne“ automobile od strane BMW-a, Mercedesa, Audija, Lexusa, Acure, Cadillaca i drugih.
Izuzetak od takvog „pravila“ predstavlja Infiniti i Nissanova divizija za proizvodnju luksuznih automobila će se, kao jedina bez putničkog automobila u 2025. godini, pridružiti Lincolnu i Volvou.
Razlog za tako nešto leži u gašenju modela Q50. Originalno je debitovao još 2014. godine kao zamena za proslavljeni model G i uspeo je da preživi čak deset godina u jednoj generaciji. Pretrpeo je brojna osveženja i razne specijalne konfiguracije tokom navedenog perioda, od čega je najviše pažnje privukao takozvani Red Sport sa 3,0-litarskim turbobenzincem sa 406 konjskih snaga. Mogao je da ubrza od nule do 100 km/h za 4,5 sekundi i da dostigne maksimalnu brzinu od 250 km/h.
Za one kojima je to bilo previše, u ponudi su bili i hibrid kao i „standardan“ model, a najveći žal svakako leži u činjenici da koncept pod imenom Eau Rouge nije ušao u serijsku proizvodnju. Predstavljen je 2014. godine na Salonu automobil u Detroitu i pružao je 3,8-litarski turbobenzinac sa 560 „grla“ iz Nissana GT-R-a. Iako je Infiniti obećavao i serijsku proizvodnju sa ciljem da napadne modeli iz BMW-ove linije M i Mercedesove palete AMG, do toga ipak nikada nije došlo.
Q50 je imao relativno dobar početak u Sjedinjenim Američkim Državama i isporučeno je rekordnih 44.007 primeraka 2016. godine. Međutim, prodaja je od tada postepeno padala, a protekle godine je prodato tek 6.201 vozilo. To je bio dovoljan razlog japanskom brendu da se reši ove limuzine i u budućnosti se orijentiše samo na krosovere i terence.
Ni samom Infinitiju ne cvetaju ruže. Prošlogodišnja isporuka od 64.699 vozila je zapravo bila za 38,8% viša u poređenju sa istim periodom godinu dana ranije, ali je i dalje daleko od rekordne 2012. godine kada je prodato čak 235.788 jedinica.
Kompanija će ući u 2025. godinu sa krosoverima QX50/QX55 i QX60 kao terencem QX80, a da li će to biti dovoljno, e to će pokazati samo vreme.
AutoRepublika