Gotovo svaki automobilski proizvođač je proveo poslednjih nekoliko godina obećavajući kompletno novu strategiju vezano za ponudu.
Konkretno, očekivalo se da će četvorotočkaši pokretani motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva prestati sa proizvodnjom do 2030. godine dok bi komercijalna vozila opstala možda dodatnih pet do deset godina. U suštini, nije bilo zamišljeno da vidimo nove benzince na ulicama Amerike posle 2040. godine, a Evrope posle 2035. godine.
A onda je došlo do promena u trendu i odjednom je usporila potražnja za vozilima na struju. I dalje postoji dosta kupaca koji ih žele, ali ne u onoj meri kako su „eksperti“ nagoveštavali. Ispostavilo se da je Toyota bila u pravu kada su čelnici japanskog giganta pričali da su električni automobili samo prolazni trend i da budućnost leži u hibridima.
General Motors trenutno posluje na američkom tržištu preko četiri brenda i to su Chevrolet, GMC, Buick i Cadillac. Svi imaju barem po jedan električni model u ponudi sa izuzetkom Buicka. Prvi od njih je trebalo da dobituje ove godine, ali do toga ipak neće doći, barem sudeći po pisanju kolega sa sajta Automotive News. Oni se pozivaju na izvore koji su bliski predsednici firme Meri Bari, a Buick na struju je navodno odložen do daljeg.
Buick je inače planirao da narednog meseca predstavi prvi takav model i onda je trebalo da se pojavi u prodaji na proleće. Međutim, Bara kaže da promene u ukusu kupaca, kao i odluka predsednika Džoa Bajdena da podigne carine na uvoz strane (kineske) robe, na čak 100%, ključni razlozi zašto do toga, barem za sada neće doći. Takva odluka nije pomogla Buicku koji je planirao da uvozi svoj model baš iz Kine.
Ova divizija General Motorsa je inače veliki igrač u Kini i tamo nudi nekoliko modela na struju. Velite 6 je veoma popularni karavan, ali u Ameriku je trebao da stigne Electra E5 sa priloženih fotografija Zasnovan je na električnom Chevroletu Blazeru koji je već dostupan „preko bare“. Kinezi mogu da kupe i nešto manji model Electra E4 na bazi Chevroleta Equinoxa EV-a, i trebalo je da stigne na američko tržište nešto kasnije.
Buick je inače protekle godine prodao tek 166.852 vozila kod kuće, i na neki način je postao „budžet brend“ unutar General Motorsa, iako se kroz istoriju uglavnom smatrao premijumom. Razlog za tako nešto leži u podatku da Chevrolet (koji bi inače trebalo da predstavlja budžet brend General Motorsa) u ponudi ima veoma popularne i skupocene pikap kamionete, pa se samim tim prodaje po značajno višim cenama.
Buick je na taj način izgubio svoj identitet, a odluka da ne ponudi i model na struju, pa makar ga nudio samo radi imidža, nikako ne može da pomogne firmi. Sve to ne znači da ga nikada nećemo ugledati, ali barem za sada od električnog Buicka nema ništa…
AutoRepublika