Grad na Vrbasu iz godine u godinu posjećuje sve više turista iz svih dijelova svijeta, a turističke, odnosno prirodne i istorijske ljepote od sada će svi oni koji dođu u Banjaluku još lakše pronalaziti i sticati znanja o njima uz pomoć aplikacije “pitajLuku”.
Da vještačka inteligencija nije loša, već naprotiv korisna, pokazuje primjer ove aplikacije koja je ideja mladog Alekse Talajića iz Banjaluke, koji svoje znanje trenutno stiče kao student informacionih tehnologija u Beogradu, i njegovog kolege koji ima dugogodišnje iskustvo u IT-ju.
Kako ističe Aleksa za “Nezavisne novine”, njihova namjera je bila da razviju inovativan projekat koji uključuje vještačku inteligenciju, prepoznajući njen sve veći značaj i buduću dominaciju. Slogan koji se vezuje za aplikaciju jeste “pitajLuku – zaljubi se u Banjaluku”.
“Ljubav prema našem rodnom gradu bila je ključni faktor zašto smo odlučili da projekat bude vezan za Banjaluku. Ideja za ‘pitajLuku’ proizašla je iz želje da pružimo jedinstvenu turističku uslugu koja će pomoći turistima da se upoznaju sa gradom, ali i građanima da dobiju sve potrebne informacije. Uočili smo da ne postoji jedinstven izvor koji objedinjuje sve informacije o Banjaluci, uključujući istoriju, turističke atrakcije, aktuelne manifestacije, restorane, hotele i sve ostalo što jednog posjetioca može zanimati”, priča Aleksa i dodaje da je njihova misija da omoguće korisnicima da na najlakši način dođu do svih informacija koje ih zanimaju.
“PitajLuku” je, prema njegovim riječima, besplatna web-aplikacija i zapravo funkcioniše kao AI turistički vodič, a dostupna je u bilo kom trenutku i na bilo kom mjestu.
“Najvažnije od svega je što aplikacija nudi odgovore na svim jezicima, što je značajna prednost za turiste koji dolaze u naš grad. Stvorili smo mogućnost da korisnici nesmetano mogu da komuniciraju kroz aplikaciju, na svom maternjem jeziku. Kroz integraciju vještačke inteligencije, željeli smo da korisnicima omogućimo interaktivno i personalizovano iskustvo”, objašnjava Aleksa i dodaje da tako turisti, koristeći aplikaciju, mogu saznati gdje da pojedu dobre ćevape ili se odmore uz ukusnu domaću kafu.
Kvalitet i potencijal aplikacije “pitajLuku” prepoznali su i u banjalučkoj Turističkoj organizaciji, a Aleksa u razgovoru za “Nezavisne novine” ističe da im oni daju značajnu podršku u vidu promocije i pružanja informacija o turističkim potencijalima Banjaluke.
“Aplikacija već sada broji veliki broj posjeta iz država Balkana, kao i država poput Austrije, Njemačke, Švedske, Italije, Švajcarske, Amerike, Velike Britanije i drugih. Dobili smo pregršt pozitivnih komentara, korisnici su oduševljeni idejom i zadovoljni što na jednostavan način dolaze do informacija koje ih zanimaju. Srećan sam kad prođem gradom i vidim da se ljudi interesuju i skeniraju kod na reklamnim materijalima”, ističe Aleksa i dodaje je vještačka inteligencija vrlo popularna tema, pa i aplikacija privlači veliku pažnju.
Dodaje da uvijek ima prostora za poboljšanje i da kontinuirano rade na unaprjeđenju aplikacije i uvođenju novih funkcionalnosti.
“Sa ponosom možemo reći da ovaj projekat predstavlja vid tehnološke revolucije za Banjaluku, koja je sada prvi grad koji je implementirao vještačku inteligenciju za svoje građane i turiste. Vjerujemo da će ‘pitajLuku’ pomoći u transformaciji Banjaluke u sinonim za modernu i inovativnu urbanu sredinu”, navodi Aleksa za “Nezavisne novine”.
Inače, ideja za izradu aplikacije koja će turistima olakšati i uljepšati boravak u gradu na Vrbasu javila se u oktobru lani, a u realizaciju su Aleksa i kolega krenuli u novembru.
“Sam proces razvoja trajao je nešto duže, jer smo sve kreirali u potpunosti sami i nismo imali neku drugu sličnu aplikaciju koja nam je mogla služiti kao model za kreiranje naše. Iako sam proces kreiranja aplikacije ‘pitajLuku’ nije bio jednostavan, ni kolega, a ni ja, ni u jednom trenutku nismo ni pomislili da odustanemo”, prisjeća se Aleksa.
Ističe da je posebno zadovoljstvo što danas ima priliku koristiti aplikaciju koja je do samo prije nekoliko mjeseci bila samo ideja.