Postoji ono vjerovanje da „tajna“ Toyotinog imidža počiva na računu ozbiljne pouzdanosti, i da najviše leži u podatku da japanski proizvođač vozila dugi niz godina koristi stariju i proverenu tehnologiju sa koje su sve boljke otklonjene. Ali, kada dođe vreme da se predstavi nešto novo, onda čak i svemoguća Toyota ima glavobolje kao i svako drugi u automobilskom svetu.
O ovome smo pisali pre nekoliko meseci kada je model Tundra imao problema sa potpuno novim 3,4-litarskim turbobenzincem. Tu priču možete da pročitate ovde.
Sada je na udaru kritika i nešto manji pikap kamionet pod imenom Tacoma. Rođak proslavljenog HiLuxa je predstavljen kao model za 2023. godinu i po prvi put je potpuno nov, posle čak osamnaest godina. Toyota možda ne može da konkuriše američkim rivalima u onoj kategoriji najvećih pikapa, ali u ovoj takozvanih „mid-size“ (srednje dimenzije) je apsolutni kralj.
Čak 234.768 Amerikanaca je protekle godine kupilo Tacomu što je drastično više nego što je prodato modela nazvanih Chevrolet Colorado, Ford Ranger, GMC Canyon, Jeep Gladiator i mnogih drugih.
Nova Tacoma je takođe dobila potpuno novi 2,4-litarski turbobenzinac sa kojim za sada nema problema, ali se vlasnici žale na opcioni osmostepeni automatski menjač. Zamenio je zastareli automatik sa dva stepena prenosa manje i iako dobija dosta pohvala kada sve radi kako bi inače i trebalo, mušterije će reći da se to retko kada dešava.
Nezadovoljni vlasnici se žale na društvenim mrežama kako menjač ima ozbiljne kvarove posle manje od 1.600 kilometara vožnje. Većina takvih kritika se odnosi na spomenuti automatik, ali ni opcioni šestostepeni manuelni menjač nije bez mane. Jedan od članova na sajtu TacomaWorld kaže kako je putovao iz američke savezne države Arizone u severnu Kaliforniju da preuzme Tacomu sa proterenskim paketom opreme TRD Pro. Međutim, nije uspeo da se vrati kući, pošto je menjač stradao posle samo 547 kilometara na satu. Dodaje da je morao da obavi mnogo telefonskih poziva i pripreti tužbom, pre nego što je Toyota pristala da zameni menjač pod garancijom.
Američka organizacija za bezbednost na putevima NHTSA kaže da je dobila trinaest žalbi na račun problema sa menjačima, što svakako nije velika brojka kada znamo koliko primeraka je Toyota prodala prethodne godine. Međutim, razni internet sajtovi su prepuni priča nezadovoljnih vlasnika koji kažu da, iako menjač još uvek funkcioniše, definitivno ne menja stepene prenosa „glatko“ i da je samo pitanje tada kada će prestati da radi.
Najveći svetski automobilski proizvođač još uvek nema u planu da proglasi opoziv, ali ako se trend nastavi, NHTSA svakako može da ga primora.
AutoRepublika