Istovremeno, mnogi proizvođači automobila odlučili su da subvencije nadoknade iz svog džepa, ali većina ovih ponuda važila je samo do aprila ove godine. U maju je prodaja električnih automobila u Nemačkoj pala za 30,6%.
U julu 2024. na nemačkom tržištu prodata su 30.762 električna automobila, što je 36,8 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu. Kao rezultat toga, tržišni udeo električnih automobila pao je sa 20% u 2023. godini na 12,9%. Poređenja radi, benzinski i dizel automobili su zabeležili minimalan rast od 0,1% i 1,4%, respektivno, dok je prodaja hibrida (uključujući i plug-in hibride) porasla za 18,4%.
Slična situacija je i u susednoj Švajcarskoj, gde je prodaja električnih automobila u julu pala za 19 odsto. U Švedskoj je bio minus od 15%. Glavnim razlogom slabljenja interesovanja Evropljana za električne automobile na baterije smatraju se visoke cene, koje su samo porasle ukidanjem subvencija. Štaviše, uvođenje dodatnih carina na kineske električne automobile uvezene u Evropu očigledno neće doprineti smanjenju cena.
Pad potražnje za električnim vozilima neizbežno je pogodio proizvođače automobila koji su se dugoročno kladili i uložili ogromne sume u elektrifikaciju svojih modela. VW grupa je prijavila pad neto dobiti od 14 odsto u prvoj polovini 2024. u poređenju sa istim periodom prošle godine. Ovo je prvenstveno zbog pada prodaje električnih vozila od 15% u Evropi i SAD. Industrijski analitičari smatraju da bi sledeće godine prihod nemačkog koncerna mogao da padne za još 2,2 milijarde dolara zbog niske potražnje za električnim vozilima.
Drugi veliki evropski koncerni (Stellantis, BMW, Renault i Mercedes-Benz) takođe su zabeležili pad neto dobiti u prvoj polovini godine. Još gore se osećaju proizvođači komponenti za električna vozila. Valeo SE trenutno traži kupce za dve svoje fabrike koje su veoma opterećene narudžbinama. I OPmobility je izvestio da je obim proizvodnje komponenti za električna vozila otprilike dva puta manji od prvobitno očekivanog. Konačno, najveći dobavljač trakcionih baterija u Evropi, LG Energy Solution, čak razmatra mogućnost prelaska na proizvodnju stacionarnih baterija za skladištenje električne energije.
AutoRepublika