Maserati je danas pokazao poslednji primerak vodećeg modela – limuzine Quattroporte šeste generacije (proizvodii se od 2013. godine), koji je ujedno postao i poslednji Maseratijev automobil opremljen 3,8-litarskim V8 tvin-turbo benzinskim motorom (580 KS, 730 Nm) – ovaj motor sa fabričkim indeksom F154 je Maseratiju isporučio Ferrari. Poslednji Quattroporte Grand Finale (prikazan na naslovnoj fotografiji) je ofarban u plavu Blue Nobile i ima prigodne natpise na motoru i u kabini.
Britanski magazin Autocar dodaje da je vodeći krosover Levante (na tržištu od 2016. godine) ukinut zajedno sa Quattroporteom, a manja limuzina Ghibli (od 2013. godine) je ukinuta početkom ove godine. U današnjem Maseratijevom saopštenju za javnost nema takvih informacija, ali su modeli Levante i Ghibli, zajedno sa Quattroporteom, premešteni u odeljak arhiva.
Proizvodnja V8 motora okončana je krajem prošle godine, pre čega je pušteno u prodaju ograničeno izdanje modela Ghibli 334 Ultima i Levante V8 Ultima opremljenih ovim motorom – svaki je napravljen u seriji od 103 primerka.
Ranije ove godine, Maserati je najavio odlaganje lansiranja ključnih novih modela: veliki krosover koji će zameniti Levante pojaviće se tek 2027, nova generacija Quattroportea 2028, oba ova modela će najverovatnije dobiti platformu STLA Large, koja je uobičajena za Stellantisove podružnice, tačnije, njenu električnu verziju. Malo je verovatno da će naslednici sadašnjih Quattroportea i Levantea imati „ugljovodonične” verzije, pošto Maserati i dalje namerava da u potpunosti pređe na električna vozila do poslednje godine ove decenije. Međutim, neće nas iznenaditi ako se ovaj sumnjivi cilj revidira u narednim mesecima. Naslednik modela Ghibli nije u Maseratijevim planovima.
Pošto su nestali Quattroporte, Levante i Ghibli, u ponudi ostaju kupe GranTurismo i i njegov blizanac kabriolet GranCabrio, krosover srednje veličine Grecale i superautomobil MC20 sa motorom u sredini – sve pokretano Maseratijevim sopstvenim trolitarskim benzincem Nettuno V6.
GranTurismo, GranCabrio i Grecale takođe imaju električne verzije sa nastavkom u imenu Folgore. Električna verzija Maseratija MC20 najavljena je na debiju 2020. godine, ali tek treba da bude predstavljena.
Sledeće nedelje, 16. avgusta, Maserati će prikazati vodeći superautomobil zasnovan na modelu MC20 u okviru Monterey Automobile Weeka (SAD, Kalifornija).
Maserati nema drugih novih modela u planovima, što znači da je još uvek daleko od Ferrarija, koji brzo ažurira svoj asortiman modela ne ostavljajući praznine u njemu, a Ferrarijeva prodaja i profit rastu. Pored toga, Ferrari se neće oslanjati isključivo na električne automobile; modeli na gorivo (uključujući hibride) će u doglednoj budućnosti činiti osnovu asortimana. Generalno, menadžment Maseratija ima nekoga da prati, ali za ovo, očigledno, zaista treba da se oslobodi platforme i administrativnih veza korporacije Stellantis.
AutoRepublika