Globalni poznati i ogroman po veličini, koncern Stellantis doživljava poteškoće koje mogu ishodovati i ukidanjem nekih brendova pod kontrolom međunarodne grupacije.
Poslovna dobit kompanije ostvarena uprvoj polovini ove godine je pala za 40%, prihod za 14%, dok je neto dobit u minusu za čak 48% (na 6,07 milijardi američkih dolara). Šef koncerna Stellantisa Karlos Tavares je reagovao tako što je najavio oštre korektivne mere, a prva od njih je već sprovedena.
Severnoamerička divizija, koja uključuje istorijske (i još uvek aktuelne) marke Dodge, Ram, Jeep i polumrtav Chrysler (ostao je samo jedan model u njegovom asortimanu), pokazala se najproblematičnijom. Zajedno su pokazali pad prodaje od 16%, uprkos ukupnom rastu američkog tržišta. Nije iznenađujuće to što se tom delu koncerna veoma malo čekalo s otpuštanjima.
Interni prosleđeno elektronsko pismo sadrži ponudu zaposlenima da se prihvate dobrovoljne otpremnine. Ljudi koji su dobili pismeno se nalaze u svim platnim razredima, sve do potpredsednika kompanije. Još nije jasno koliko će od ukupno 11 hiljada stalno zaposlenih u Stellantisovoj severnoameričkoj diviziji biti pogođeno otpuštanjem.
Pojedinosti s ovim u vezi će biti poznate do kraja avgusta, ali je već sada jasno da ukoliko ne bude dovoljno „dobrovoljaca” slede prinudna otpuštanja. Služba kompanije koja je zadužena za održavanje odnosa s javnošću je objasnila potrebu za smanjenjem broja osoblja u firmi, željom za smanjenjem troškova. Sve ove mere označile su početak primene nove strategije Karlosa Tavaresa.
U isto vreme, stigle su dobre vesti iz koncerna Stellantis. Nakon nedavne najave zatvaranja ili prodaje niza brendova, mnogi su predviđali krah krhkog Maseratija, koji je u prvoj polovini godine uspeo da proda samo 6,5 hiljada automobila u poređenju sa 15,3 hiljade u istom periodu 2023.
Međutim, sada je odeljenje kom je u Stellantisu posao da sarađuje s medijima, pojasnilo da Maserati ima svetlu budućnost, jer je to jedini luksuzni entitet od svih četrnaest brendova koncerna Stellantis. Međutim, Chrysler i DS su i dalje u opasnosti, jer za njih nije bilo takvog demantija.
AutoRepublika