31. Jula 2024.

Golf 8 opstaje u proizvodnji do 2035?

Osma generacija Volkswagena Golfa debitovala je 2019. godine, a početkom ove godine je podvrgnuta restilizaciji. 

S obzirom da je Golf „osmica“ nasledio gotovo celokupnu tehničku osnovu od sedme generacije, uključujući strukturu karoserije i platformu MQB,  možemo reći da model vuče poreklo još iz 2012. godine.

Prošle jeseni zvanično je najavljen Golf devete generacije, koji se očekuje oko 2028. godine i biće u ponudi samo sa električnim agregatima. Pre godinu dana se pretpostavljalo da će „osmica” ostati u ponudi do 2027. godine, nakon čega će palicu preneti električnom nasledniku, ali globalno usporavanje potražnje za električnim vozilima koje je počelo prošle godine poremetilo je sve planove VW-a i primorao kompaniju da produži životni vek ključnih „ugljovodoničnih” modela, uključujući Golf osme generacije.

Holandska verzija magazina Top Gear prenosi, pozivajući se na Kaija Grunica, odgovornog za tehnički razvoj marke VW, da bi „osmica“ mogla ostati u ponudi do 2035. godine, kada će biti uvedena zabrana prodaje novih putničkih i lakih komercijalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi. Samo neke okolnosti više sile ili novi teško ispunjivi zahtevi evropskih vlasti – na primer u oblasti sajber bezbednosti – mogu sprečiti da Golf 8 preživi do 2035. Ukoliko MQB ne može da se prilagodi takvim zahtevima na prihvatljiv trošak, onda će ugljovodonični Golf morati da se eliminiše iz ponude.

U međuvremenu, zabrana novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. godine, koja se smatra gotovim poslom, u stvari može biti odložena, ublažena, pa čak i ukinuta kao rezultat sukoba između birokrata i realnosti. Za sada, usporavanje potražnje za električnim automobilima deluje kao privremena smetnja i nesporazum vlasti i predstavnika automobilske industrije, koji žarko veruju u neizbežnu pobedu svega električnog nad svim „ugljovodoničnim“ — videćemo šta će reći za godinu ili dve ako ekspanzija električnih vozila nastavi da usporava.

Golf je i dalje veoma tražen u Evropi, iako je izgubio status bestselera još pre par godina. Najnoviji podaci JATO Dynamicsa za prvu polovinu ove godine pokazuju da je Golf sada drugi, iza Dacije Sandera, na listi najpopularnijih modela u Evropi: od januara do juna ove godine prodato je 126.993 i 143.596 jedinica, respektivno.

Dodajmo da je pre pet godina električni hečbek ID.3 debitovao zajedno sa Golfom 8 – rukovodstvo nemačkog koncerna je ozbiljno očekivalo da će postati novi bestseler marke, ali se ispostavilo da je njegov potencijal precenjen, električni ID.3 je i dalje veoma daleko od popularnosti Golfa: u prvoj polovini 2024. prodato je samo 29.136 jedinica, a prodaja Golfa raste, dok prodaja ID.3 pada.

Javnosti se nije dopao monovolumenski izgled ID.3, automobil izgleda zdepasto, zbog čega je, u stvari, kompanija odlučila da razvije električni Golf „devetku“ sa svarljivijim (čitaj: istim) dizajnom.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare