Pritisak ulja mora biti u idealnom opsegu za optimalne performanse motora. Prenizak i previsok pritisak su znaci problema.
Jednostavno rečeno, ulje je pod pritiskom (pumpa se pokreće zupčastim kaišem) da bi cirkulisalo oko svih ključnih delova motora.
Propisani pritisak ulja zavisi od marke i modela automobila, ali obično ide do 5 bara, u zavisnosti od režima rada motora.
Kako pritisak ulja zavisi od toga sa kolikim otporom nailazi ulje kada protiče kroz prolaze, faktori kao što su veličina motora, prečnik otvora i viskoznost ulja utiču na pritisak ulja, piše Revijahak.
Sve preko 5 bara se obično smatra previsokim da bi se pravilno zaštitio motor od oštećenja.
Šta bi mogli biti uzroci?
Visok pritisak ulja je pokazatelj da ulje ne može pravilno da prođe kroz otvore i efikasno dopre do svih delova motora. Visok pritisak može nastati zbog začepljenja kanala sitnim nečistoćama ili nečistoće u filteru ulja.
Treći uzrok je povećanje temperature motora (usled drugih razloga), što može dovesti do povećanja pritiska ulja.
Poremećaji pritiska su još jedan razlog za paljenje crvene signalne lampice, ali i za posetu servisu.
Motor koji nije pravilno podmazan može se suočiti sa (ponekad trenutnim) habanjem usled trenja, oštećenjem njegovih delova, a u ekstremnim slučajevima može dovesti do kvara motora.