Nakon što je prošlog meseca Yamaha predstavila novi Y-AMT (Yamaha automatski manuelni menjač), japanska kompanija je odlučila da će MT-09 biti prvi motocikl koji će dobiti ovu funkciju.
Yamaha navodi da će osnovne specifikacije predstojećeg motocikla sa novom opcijom ostati iste. Y-AMT sistem omogućava vozaču da menja brzine preko dugmadi postavljenih na upravljaču, ili da prepusti sistemu da automatski izvrši promene stepena prenosa. Funkcije su slične Hondinom menjaču sa dvostrukim kvačilom (DCT), s tim što Y-AMT sistem nema takvo rešenje. Još jedna sličnost je odsustvo ručice kvačila i menjača.
Promena brzina se kontroliše pomoću dva električna aktuatora. Sam sistem je težak 2,8 kg i dovoljno je tanak da ne utiče na povećanje širine motocikla.
Y-AMT nije prvi Yamahin automatski menjač (osim skutera sa CVT-om, naravno), pošto je FJR1300A iz 2007. godine bio opremljen s YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift). Pomenuti sistem je imao automatsko hidraulično kvačilo, omogućavajući vozaču da menja brzine preko ručice menjača.
Motomagazin.rs