Serijska verzija električnog konceptnog automobila Cupra DarkRebel i dalje ostaje „san“ za šefa kompanije Vejna Grifitsa.
“Voleo bih da pokušam i da Dark Rebel postane stvarnost”, kaže Grifits za Top Gear.
Umesto da bude specijalna serija od 100 automobila, čisto električni Dark Rebel bi morao da se prodaje u 10.000 do 20.000 jedinica godišnje da bi bio profitabilan, kao i da koristi i komponente VW grupe. Nova električna arhitektura, nazvana SSP Sport, koja se razvija za novi Porsche Boxster i Cayman EV, mogla bi da bude savršen kandidat sa baterijama koje se nalaze iza vozača i suvozača.
Šta treba da se desi da Dark Rebel dobije zeleno svetlo? „Moramo da zaradimo mnogo novca. Moramo da nastavimo da rastemo profitabilno i održivo i onda to može postati jedan od naših prioriteta. Trenutno imamo mnogo drugih prioriteta, kao što su Tavascan i Terramar, ali ovakav automobil bi imao ogroman uticaj na brend Cupra.
Grifits je još ranije za Autocar rekao i ovo: „To je auto koji bih voleo da stvorim, ali to radite u vreme kada to možete sebi da priuštite. Kada imate ograničene resurse, morate da odredite svoje prioritete, tako da je očigledno za mene veliki prioritet sledeća generacija Cupra automobila i električnih automobila.
„DarkRebel bi uradio odličan posao za Cupru u smislu imidža i pozicioniranja, ali u smislu generisanja profitabilnosti i obima, svakako ne.”
Šef dizajna Horhe Diez je za Autocar izjavio da je automobil rezultat brenda koji može „zaista da sanja“, rekavši: „[Bez] nikakvog nasleđa ili potrebe da se držimo DNK, možemo ga napraviti od nule, što daje hiljade mogućnosti, ali to je emocionalni dizajn, ljudski dizajn.”
„Cupra DarkRebel je najnovija provokacija brenda, kreirana bez granica stvarnog sveta. Ovaj automobil je kreiran za sledeću generaciju, to je buntovnik sa svrhom, pokazujući da električni automobili mogu biti seksi, emotivni i šokantni“, rekao je Grifits. „Verujem da je Cupra čista opsesija. To je brend napravljen od ljudi koji su fascinirani onim što rade. DarkRebel je dokaz ove strasti dovedene do granica.”
DarkRebel po najavama donosi Cupra DNK do maksimuma bez ikakvih granica. To nije predviđanje, već provokacija, koja pokazuje da je dizajn dijalog, a ne proces.
Dužina vozila iznosi 450 cm, širina 220 cm i visina 130 cm.
DarkRebel je automobil orijentisan na vozača, sa radikalnom unutrašnjošću koja evoluira sa asimetričnom centralnom kičmom kao strukturnom jezgrom automobila, sa progresivnim sedištima i progresivnim volanom i menjačem koji povezuje čoveka i mašinu u jedno.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs