Porsche mijenja svoje prvobitne ciljeve zbog manje potražnje za električnim automobilima.
Kompanija je želela da električna vozila čine više od 80 odsto prodaje do kraja decenije. Ali sada štutgartska kompanija nije toliko sigurna da će postići ovaj cilj.
Proizvođač luksuznih i sportskih automobila Porsche očekuje da će prelazak na električna vozila trajati duže nego što je mislio, rekli su u saopštenju koje prenosi Reuters.
Ranije je proizvođač postavio cilj da 80 odsto prodatih automobila do 2030. godine bude isključivo električno. Sada je modifikovao ovaj cilj eksplicitno ga povezujući sa potražnjom kupaca i razvojem u sektoru elektromobilnosti. U novoj izjavi se kaže da sada može da ispuni cilj od 80 odsto ako postoji potražnja za tim.
„Prelazak na električne automobile traje duže nego što smo mislili pre pet godina. Naša strategija proizvoda je postavljena tako da bismo mogli da isporučimo više od 80% naših vozila kao električna 2030. godine – u zavisnosti od potražnje kupaca i razvoja elektromobilnosti“, rekao je Porsche.
Proizvođač automobila takođe ističe razlike u usvajanju električnih vozila na tri ključna tržišta, pri čemu je potražnja u Kini daleko ispred, sporija u Evropi i niska u SAD.
„Naša dvostruka strategija je važnija nego ikad“, rekao je Porsche, misleći na kontinuirani razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektrifikovanih vozila.
Potpuno električna budućnost verovatno čeka mali sportski automobil 718 i krosover Macan, koji je od skora u Evropi ponuđen samo kao električni u novoj generaciji, a verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem se više ne proizvodi za Evropu zbog GSR2. Međutim, prema poslednjim informacijama sa Autocara, veći SUV Cayenne će se prodavati sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i posle 2030. godine, pored čisto električne verzije, o čemu i mi izvestismo. Za kultni model 911, proizvođač automobila namerava da se drži motora sa unutrašnjim sagorevanjem što je duže moguće.
Nekoliko proizvođača automobila upozorilo je poslednjih meseci da su ciljevi koje su postavili poslednjih godina za prelazak na električne automobile preambiciozni, jer su kupci ostali uzdržani i nepoverljivi. U našem arhivu vesti možete naći i te tekstove…
AutoRepublika